Avatar billede masteraaen Novice
13. marts 2014 - 22:39 Der er 4 kommentarer

PHP mail - kommer ikke til gmail

Hej.

jeg har en fin funktion, der kan udsende mails til flere modtagere i en database på een gang.

Det virker fint, hvis jeg sender een mail til een modtager.

Men, det virker ikke, når jeg vil sende til flere modtagere samtidigt. Så kommer den godt nok frem til de fleste modtagere, men ikke dem med gmail.
Er der sådan et eller andet filter i gmail, som man skal cleares ved på een eller anden måde?

require_once "Mail.php";
$to = $databaseliste; //implode(", ", $databaseliste);
$subject = "overskrift";

$body .= "mailtekst";

$host = "mail.talkactive.net";
$port = 587;
$username = 'info@mitsite.dk';
$password = 'minkode';
$from = 'info@mitsite';
$headers = array ('Reply-To:' => $username, 'From' => $username, 'To' => $to, 'Subject' => $subject, 'Content-Type' => 'text/html', 'charset' => 'ISO-8859-15');

$smtp = Mail::factory('smtp',
array (
'host' => $host,
'port'=>$port,
'auth' => true,
'username' => $username,
'password' => $password));

$mail = $smtp->send($to, $headers, $body);
Avatar billede repox Seniormester
14. marts 2014 - 05:38 #1
Tjek din maillog; Gmail afviser dog sikkert.
Avatar billede Temp_dk Nybegynder
14. marts 2014 - 09:15 #2
Her er en mulighed idet jeg ikke se hvilke domæne mitsite dækker over.

Der er flere mail udbyderer der sender mail direkte til spam hvis der er forskel på mailserver og afsender domæne

ikke så godt
$host = "mail.talkactive.net";
$from = 'info@mitsite';

heller ikke så godt
$host = "mail.mitsite.net";
$from = 'info@mitsite.dk';

Bedre
$host = "mail.mitsite.dk";
$from = 'info@mitsite.dk';
Avatar billede repox Seniormester
14. marts 2014 - 09:23 #3
#2
Hvordan mener du det skulle hænge sammen? Med korrekt opsat PTR, SPF og DKIM er det fuldstændig ligegyldigt.
Avatar billede Slater Ekspert
14. marts 2014 - 10:29 #4
Bare lige mht. domæner: læg mærke til at $from variablen aldrig bliver brugt. Den bliver initialiseret, men $username bruges i stedet som afsender.

Ikke fordi det hjælper opretter, men bare så ingen sidder og glor på det ugyldige domæne i $from.