Avatar billede Magn0053 Novice
17. marts 2014 - 19:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern alt i anden HTML fil en Javascripet

Hej eksperter,

Jeg har lavet en chat til min hjemmeside men jeg vil gerne kunne automatisk cleare chaten hver aften kl 00:00.
Jeg har en Index.php som er login og chat, post.php som poster til log.html som index.php loader.
Jeg vil så gerne have log.html clearet hver aften 00:00 automatisk. Er der nogen der ved hvordan man gør det? For mere information skriv en kommentar :)

Magn0053
Avatar billede HBP2 Praktikant
17. marts 2014 - 21:02 #1
Udfra overskriften så lyder som om log.html indeholder andet end bare selve chat-loggen, og det er ikke smart. Hvorfor ikke gemme loggen i en separat fil, så du bare kan slette filen?

Er det nødvendigt at log.html slettes kl 00:00? Er det ikke godt nok hvis log.html slettes første gang nogen prøver at læse den efter kl 00:00? Set fra brugernes side vil det jo have samme resultat.
Hvis der er et tidsstempel på hver linje i log.html, så kan du jo bare tjekke om seneste tidsstempel er fra en anden dag.
Avatar billede Magn0053 Novice
17. marts 2014 - 22:50 #2
Hej HBP2,

Altså der er en fil Index.php som ligesom er selve chaten, når du trykker send beder den post.php om at lægge en lille kode ind i log.html som så bliver indlæst i index.php :) Problemet er at hvis jeg sletter log.html og opretter en ny er der nogle problemer med filtilladelse...

Det lyder som en fin idé men jeg ved stadig ikke lige hvordan jeg skulle lave det.

Chaten kan findes på http://bit.ly/minchaten :)

Magn0053
Avatar billede HBP2 Praktikant
18. marts 2014 - 18:23 #3
Hvorfor er der problem med filtilladelsen? Husker du at lave en chmod() ?

Men hvis du bare vil slette indholdet, så kan du måske bruge:

$fh = fopen('log.html', 'w');
fclose($fh);

Linket til chatten er ikke til megen nytte, det er jo log.html som er problemet. Sørg for at organisere log.html på en måde så du kan finde ud af hvilket linjer som skal slettes.
Avatar billede Magn0053 Novice
18. marts 2014 - 18:33 #4
Øhm nu er det sådan at jeg er ikke rigtig så god til PHP og chaten er en jeg fandt på nettet :)

Skal jeg sende filerne på en eller anden måde?
Avatar billede Magn0053 Novice
07. april 2014 - 23:44 #5
Jeg kan se at der ikke er kommet svar så jeg lukker den snart