Avatar billede luksusbugen Nybegynder
22. marts 2014 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Download problem med IE

Jeg bruger Windows 7 64 bit og har prøvet næsten alle de versioner af IE der er på markedet. Det sker ofte når jeg vil downloade en fil så ændres punktummet foran filnavnets "efternavn" til en underscore. Det er ligegyldigt hvilken type fil det er. Jeg kan se i diverse fora at det er et problem over hele kloden. Jeg har en idé om at det kun opstår når man bruger en 64 bit version af Windows. Når problemet er opstået så skal Pc'en genstartes og så kører vi lidt igen. Jeg ved godt at jeg kan installere en anden browser, men det synes jeg ikke er nogen løsning. Nogen der har oplevet det samme?

Peter.
Avatar billede repsakasper Juniormester
22. marts 2014 - 23:18 #1
Har aldrig selv oplevet problemet. Men tænker det burde kunne løses.
Som du selv siger, kan problemet løses ved at skifte browser, men igen, det vil du ikke :)

Jeg tænker dog, at man skulle prøve et par ting.

F.eks. kunne du prøve at hente og installere iObit SystemCare og så kører en systemcare. http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.php

Foruden dette, så har programmet en IE fixer. Som er et program der fixer diverse fejl i IE. Prøv at lege lidt med denne (den findes under Toolbox).

Noget andet man kunne prøve, er at gå ind i indstillinger i IE, og så sige, at den skal spørge om hvor filen skal gemmes hver gang du downloader.
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
23. marts 2014 - 09:17 #3
milter: tak for dine forslag, men det er altsammen noget der er prøvet uden held. Problemet er sporadisk og jeg ved f.eks. ikke om der er problemer lige i øjeblikket. Nej, det er der ikke. Jeg kommer til at føre log over hvad jeg foretager mig inden problemet opstår.

repsakasper: jeg har talt med en IT udvikler som selv har oplevet problemet "på egen krop" på en 64 bit Pc og han arbejder i en organisation med langt over 1000 Windows 7 32 bit maskiner og man har aldrig stødt på problemet. Jeg vil prøve dine forslag, men mange af disse "cleaner programmer" vil gerne genstarte Pc'en efter endt rensning og så er problemet væk og det vil det alligevel være efter en almindelig genstart. Det ville være rart at kunne finde årsagen og jeg havde engang et program som kunne tage f.eks. et før og efter snapshot af registreringdatabasen og herefter sammenligne, men kan ikke huske hvad det hedder. Som nævnt i første svar er problemet sporadisk og det er det mest irriterende. Jeg prøver IObit.
23. marts 2014 - 11:45 #4
Generelt: Det er ikke 'smart' at bruge IE 64 bit versionen ... en del AddOn's programer (Java mm.) virker ikke ordentlig i den version...
Derfor brug den 'normale' IE ...
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
23. marts 2014 - 15:32 #5
Jeg er helt enig og har selv oplevet problemer med 64 bit versionen af IE og derfor bruger jeg 32 bit. Den eneste måde at omgå fejlen er at bruge f.eks. Firefox, men jeg synes bare det er et nederlag. Fejlen er der jo stadig. Nu har jeg kikket på snapshot af reg. basen før og efter fejlen uden at kunne se nogen ændringer, har kikket efter services som kunne genstartes, kørt IObit, CCleaner osv. Man er nødt til at lave én ændring ad gangen før man ved hvad der skal til. Jeg er ikke meget for at installere Windows 8, men der skulle komme en voldsom opdatering i næste måned og så må jeg bestemme mig og se om det kan løse problemet. Jeg har naturligvis reinstalleret Pc'en.
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
06. april 2014 - 10:57 #6
Der er tilsyneladende ikke nogen der har en idé som kan løse problemet. Heller ikke ude i den store verden og jeg kunne godt tænke mig at lukke tråden.