Avatar billede den33 Nybegynder
28. marts 2014 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Et simple batch script til at copy file med

Jeg skal ha kopieret en stor fil ud på 100 maskiner i et netværk.
(ville meget gerne også ha den til at installer i silent mode, men det er sekunder)

Min test batch ser således ud.
copy C:\Users\Administrator\Downloads\CD-ORD.exe \\ungepc6746\downloads

Men umidlebart sker der ikke noget, min prombt blinker hurtigt og mere sker der ikke.

Hvad gør jeg lige galt.?

Jeg er ikke særlig kløgtig til det er her batch halløj, så hvis nogle også kan link til nogle batch sites for dummies ville jeg være en lykkelig mand. :)
28. marts 2014 - 11:51 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Start "Batch" filen i en CMD prompt ... så ka' du se hvad der sker .. eller IKKE sker ...

Eller indsæt en

[PAUSE]

i slutning af programmet/filen ..
Avatar billede den33 Nybegynder
28. marts 2014 - 12:12 #2
sorry det er i win 7, workgroup.

Alle mine maskiner er i samme workgroup, med samme administrator og password, MEN på flere forskellige segmenter.

Jeg vil gerne ha kopieret en file ud til alle min computer i den workgroup.

[pause] jeg skriver "-pause" is not regonized.....
Men nu skriver den tilgengæld også at den ikke kan finde netværk stien.
Er lidt i tvivl om at det er fordi de er i hver sit segment.

Undskyld men jeg er rigtig presse i det her projekt, og er simpelhent for dårlig til batch og scripting.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. marts 2014 - 14:23 #3
Hej.

  Kan du pinge din destinations-PC? Har du testet din destinations-URL i Stifinder?

De bedste hilsner
Avatar billede den33 Nybegynder
28. marts 2014 - 14:53 #4
Ja jeg kan pinge dem hvor ping er sat til.

Hvordan tester jeg destination-URL?

Jeg har google mig frem til denne her.

@echo off

(Set FileSource=c:\Users\Administrator\Downloads\cd-ord)
(Set RemoteDestinationFolder=c:\testfolder)

(Set InputFile=c:\Computers.txt)

(Set RemoteDestination=\\%%*\%RemoteDestinationFolder::=$%\)
For /F "eol=;" %%* in ('type "%InputFile%"') do (
Ping.exe -n 2 -w 750 %%* | Find/i "TTL=" >Nul&&(
xcopy /y "%FileSource%" "%RemoteDestination%")||(
  echo.%%* "Computer was Not found">>%InputFile%.errors.log)
If Not ErrorLevel 0 echo.%%* "Copy was unsuccesfull">>%InputFile%.errors.log
(Set ErrorLevel=)
)

pause

Men der for jeg en "invalid driv specification"

Og en "computer not found" i log filen.

Computer navn og IP har jeg sat ind i "computers.txt, så der må være noget andet galt.?
Avatar billede den33 Nybegynder
17. juni 2014 - 08:25 #5
Jeg lukker den tråd.
Sorry, skulle ha gjort det for længe siden.

Dem der vil ha point skal lige komme med et svar inden jeg lukker.
Avatar billede den33 Nybegynder
08. juli 2014 - 07:34 #6
lukkes