Avatar billede thadoews Nybegynder
31. marts 2014 - 00:56 Der er 2 kommentarer

Implementering af fadein slideshow

Hej eksperter!

Jeg har fundet et lækkert slideshow, men at implementere det ligger åbenbart ud over mine evner. Jeg kan slet ikke få den til at vise det som jeg gerne vil have.... Scriptet viser ingenting! Og derfor er jeg interesseret i at vide, hvad det er jeg gør galt?

Slideshowet har jeg fundet her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm

Det slideshow jeg er interesseret i, er det med den infoboks der popper op, men det er vidst irrelevant.

Jeg har selvfølgelig implementeret al den kode jeg er blevet bedt om og min HEAD-sektion ser derfor således ud:
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.2/jquery.min.js"></script>

<script type="text/javascript" src="js/fadeslideshow.js">
/***********************************************
* Ultimate Fade In Slideshow v2.0- (c) Dynamic Drive DHTML code library (www.dynamicdrive.com)
* This notice MUST stay intact for legal use
* Visit Dynamic Drive at http://www.dynamicdrive.com/ for this script and 100s more
***********************************************/
</script>

<script type="text/javascript" src="js/rotgal.js"></script>

Hvor fadeslideshow.js er den fil, som indeholder alle mulighederne for disse slideshows og skal derfor ikke røres ved.

Filen rotgal.js indeholder dette:
var mygallery3=new fadeSlideShow({
    wrapperid: "fadeshow3", //ID of blank DIV on page to house Slideshow
    dimensions: [263, 199], //width/height of gallery in pixels. Should reflect dimensions of largest image
    imagearray: [
        ["lakeside.jpg", "", "", "A nice day to get the skates out and go ice skating."],
        ["stadium.jpg", "", "", "Every year tens of thousands of visitors visit the Coliseum in Rome."],
        ["winter.jpg", "", "", "This is a rather depressing, yet stunning scene."],
        ["duck.jpg", "", "", "Lets help ensure there will always be places like this for future generations."] //<--no trailing comma after very last image element!
    ],
    displaymode: {type:'auto', pause:3000, cycles:0, wraparound:false},
    persist: false, //remember last viewed slide and recall within same session?
    fadeduration: 500, //transition duration (milliseconds)
    descreveal: "peekaboo",
    togglerid: ""
})

De indsatte værdier er dog anderledes med stier til billeder osv.
For at få vist billederne har jeg forsøgt lidt af hvert. Jeg har prøvet "img/sti-til-billede", "/img/sti-til-billede" og "http://www.adresse-til-billede.dk". Det hjælper bare ikke.

Der kommer intet frem?! Hvad gør jeg galt?

Håber i vil kigge på det her og kan fortælle mig, hvad det er jeg gør galt? :/
Avatar billede stratokaster Novice
02. april 2014 - 16:57 #1
Må jeg se siden, ellers er det lidt svært at finde fejlen?
Avatar billede thadoews Nybegynder
03. april 2014 - 10:40 #2
Selvfølgelig.

Jeg har kun anført javascriptet på denne side:
http://www.stutteri-volstrup.dk/samarbejde.shtml

Under de fire billeder til venstre, skulle der gerne komme to forskellige slideshows frem. Men ingen af dem vil virke.

Mit program komprimerer åbenbart siderne til én linje. Det kan ikke umiddelbart ændres. Småting ændrer jeg i Notepad++, hvor du nok kan se at jeg sætter det ordentligt op(menuen) ;)