Avatar billede thmi99 Nybegynder
04. april 2014 - 15:32 Der er 9 kommentarer

SSD disk til ældre bærbar?

jeg har lige købt en dell e4300 hvor der sidder sådan en svend:
SSDnow vseries snv125-s2/64gb
http://www.proshop.dk/Harddisk/Kingston-SSDNow-V-SSD-64GB-2189620.html

Men jeg vil godt skifte den til mindst det dobbelte gb, men jeg er ikke sikker på hvilke til jeg skal kigge efter for at være sikker på at den kan køre på bærbaren

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring??
Avatar billede thmi99 Nybegynder
04. april 2014 - 15:44 #1
hvilke til = hvilke tal
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 15:44 #2
Du kan bare sætte en https://www.komplett.dk/samsung-ssd-840-evo-120gb-oem/791617 eller modellen med 250GB. Du skal bare ikke regne med at bærbaren kan bruge dens fulde ydelse, da den Dell bærbar garanteret har sata 2. Sata 2 kan max yde 300mb/s, og den SSD jeg har linket til er sata 3 som kan helt op til 600mb/s
Avatar billede thmi99 Nybegynder
04. april 2014 - 17:50 #3
Det jeg mener er.... når jeg kigger i f.eks dba, hvordan kan jeg så se om den passer til min PC??
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2014 - 19:49 #4
Google: SSDnow vseries snv125-s2/64gb, så gå ind på kingstons hjemmeside hvor du finder et datasheet: http://www.kingston.com/datasheets/snv125-s2_us.pdf i den pdf, ser du at harddisken er: • Form factor: 2.5" Standard HDD Form Factor.
Så kigger du efter en SSD med en størrelse på 2.5 såsom den jeg til: https://www.komplett.dk/samsung-ssd-840-evo-120gb-oem/791617 derinde kigger du så efter udvidet info, så ser du at den er: Model    2.5"
Avatar billede thmi99 Nybegynder
14. april 2014 - 13:31 #5
Det kan da ikke være det eneste......at størrelsen er den samme!!
Er der ikke forskel påp bagstikkene, og er ALLE de nu disk bagudkompetible??
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2014 - 19:14 #6
Sata 3 er bagudkompatibel med 2, og hvis du googler efter hvilken ssd du gerne vil have f.eks. samsung 840 evo sså finder du under Datasheet http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/global/download/Samsung_SSD_840_EVO_Data_Sheet_rev_1_1.pdf
SATA 6Gb/s (compatible with SATA 3Gb/s and SATA 1.5Gb/s) Så den passer til din gamle bærbar. Ellers burde du altid kunne sende SSD'en tilbage hvis den ikke passer.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2014 - 19:17 #7
Sata 3 er også bagudkompatibel med Sata 1. Stikket har ikke forandret sig.
Avatar billede thmi99 Nybegynder
15. december 2015 - 10:38 #8
Skriver du et svar så point kan gives? Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2015 - 20:30 #9
Mener du mig? Har ikke været på denne hjemmeside i et stykke tid. Men her har du et svar.