Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
05. april 2014 - 08:50 Der er 8 kommentarer

Kan ikke scanne længere

Hej.  Jeg har en HP Colorlaserjet CM1015 MFP all-in-one scanner-printer. På alder med Windows XP.
For nylig skiftede jeg til en ny PC med Windows 8.1. Installationen af printeren var lidt mystisk (?) men jeg kan altså godt printe-  men ikke scanne. Alle forsøg med den originale CD er mislykkedes. Opslag på nettet har også været besværlige og er mislykkedes.
Skulle der være en, som har et godt råd ?

Venlig hilsen  Jørgen Carlsen
Avatar billede Jensen DK Novice
05. april 2014 - 09:31 #1
Din printer kan ikke køre 64 bit før den får den rigtige driver du kan muligvis finde den på HP hjemmeside har lige gjort det med en anden printer fra HP og den virker.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2014 - 10:13 #3
Hmm Nu kører jeg ikke med 8.1 her på min pc, men jeg kan godt scanne med min gamle HP officejet G55 fra 1999 alligevel.
Prøv at gå op i højre hjørne og vælg søg. Skriv Windows fax og scan i søgefelt.
Her er en video der vider hvordan:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&dlc=en&docname=c03511920&lc=en&product=57742&tmp_track_link=ot_search#N318
Håber du kan scanne på den måde :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2014 - 10:20 #4
Skal dog også lige sige at jeg ikke kører 64 bit her, da min pc er en ældre sag fra 2005. Ved ikke om det kan have indflydelse på mit løsnings forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2014 - 10:39 #5
Se video under "How to scan with Windows Fax and Scan"
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
07. april 2014 - 08:28 #6
Hej. Tak for svaret og linket.
Jeg har prøvet at finde rundt i den omfattende labyrint, der er i HPs regi,(jeg fornemmer at køre i ring), men så vidt jeg kan se, er lige præcis min All-in One-maskine ikke understøttet til scanning. Som nævnt kan jeg godt printe. -
Hvis jeg nu vil lukke denne tråd - hvad gør jeg mon så ?
Med venlig hilsen Jørgen Carlsen
Avatar billede carlsen1527 Nybegynder
07. april 2014 - 08:30 #7
Hej.  Tak for hjælpen - jeg prøvede, men det gik ikke.
mvh Jørgen Carlsen
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2014 - 08:37 #8
Det var da ærgerligt. Du kan lukke tråden ved at acceptere et af dine egne svar, da du ikke fik en løsning på dit problem.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo