Avatar billede loverduck Nybegynder
05. april 2014 - 14:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bat fil

hej
Jeg tror rigtigt mange af os har prøvet at lave bat filer.
Men for pokker hvor er det længe siden og jeg skal være ærlig- jeg kan ikke gennems skue hvad som går galt i denne fil.

move C:\Users\Jonas\Documents\My Dropbox\JP Brød\qmp\Econom\source_konto\*.* c:\economom\sourcefiles

formålet skulle gerne være at flytte alle filer fra  dropbox mappen sourcefiles til mappen fourcefiles på c drevet.

Er der nogen som husker bedre og kan gennemskue hvor fejlen lige er?

Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 14:52 #1
der er mellemrum i sti, og så skal der " omkring

move "C:\Users\Jonas\Documents\My Dropbox\JP Brød\qmp\Econom\source_konto\*.*" c:\economom\sourcefiles /Y

jeg har også sat en /Y på så den overskriver evt filer på destinationen automatisk.
Avatar billede loverduck Nybegynder
05. april 2014 - 16:28 #2
hej Claes.
Rigtigt mange tak. den havde jeg ikke set.
JEg har debugget på det hele dage og ska ikke finde fejlen - og dog. jeg kan se at øét i jp brød ikke bliver oversat rigtigt.
Er der ikke noget med chrset 865 ellersådan noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 16:35 #3
nogle koder er meget følsomme for små/støre bogstaver, og fra udlandet sker det, at ø og Ø byttes rundt - og så virker det ikke.
Det sker også på nogle web-servere - så generelt bruger jeg kun små bogstaver fra a-z i fil og stinavnet.
Avatar billede loverduck Nybegynder
05. april 2014 - 16:39 #4
Det er desværre ikke rigtigt en option at ændre mappenavnet.
Findes der ikke en løsning
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 16:42 #5
du kan også undgå mellemrum ved først at lave en dosboks, og navigere til
C:\Users\Jonas\Documents\
her laver du en
DIR *.* /x
så kan du i linjen med
My Dropbox se det korte navn (fx MYDROP~1)
så går du ind i den, og en gang til med
DIR *.* /x
og du kan se
JP Brød  og dennes korte navn
ud fra det kan du så i stedet for
"C:\Users\Jonas\Documents\My Dropbox\JP Brød\qmp\Econom\source_konto\*.*"
bruge
C:\Users\Jonas\Documents\MYDROP~1\JPBRØD~1\qmp\Econom\source_konto\*.*
uden " omkring.
Avatar billede cht22 Professor
05. april 2014 - 16:49 #6
For at bruge æ ø og å så kan du bruge WordPad når du gemmer din bat-fil, hvor du vælger: Filer -> Gem som... og under filtype vælger du "Tekstdokument - MS-DOS-format". Og hvis du senere skal redigere filen så skal der også bruges WordPad for ellers virker det ikke med æ ø og å.
Avatar billede loverduck Nybegynder
05. april 2014 - 17:17 #7
tak igen.
det er bare møgirreterende for øet bliver til et grader tegn
men når jeg sætter det ind (alt 248) bliver det mystisk i dos prompten.
øv øv
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2014 - 17:28 #8
248 er windows - og du skal bruge dos, hvor ø er 155
Brug Notepadd++, og i den vælger du Format/tegnsæt/noreuropæisk/oem 865
så skal æøå komme på plads.
http://notepad-plus-plus.org/ (det er freeware)
Avatar billede loverduck Nybegynder
12. juni 2014 - 15:13 #9
super tak fo hjælpen.