Avatar billede langkiller Nybegynder
06. april 2014 - 16:46 Der er 2 kommentarer

Estimering af software projekt

Håber ikke mit spørgsmål er for bredt. Men jeg står og skal til at lave et skole projekt hvor vi skal lave et stykke software. Jeg benytter Agile UP som udviklingsmetode og vil gerne have noget estimering henover for at kunne vurdere hvor meget tid der skal bruges til at programmere de forskellige usecases og dele af programmet.

Hvad er jeres erfaringer mht. estimering af softwareprojekter? Hvilke områder plejer i at estimerer?
Og hvilke typer af data mener i er de vigtigste at estimere sig frem til?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2014 - 19:29 #1
jeg har kun en erfaring...
The first 90% of a project takes 90% of the time, the last 10% takes the other 90% of the time.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2014 - 21:53 #2
Udgangspunktet for estimationen maa jo vaere kravene (her use cases og ikke funktionelle krav).

Altsaa krav => estimate direkte ikke noget med at estimere antal linier og saa omsaette det til timer bagefter.