Avatar billede tobrukDk Novice
16. april 2014 - 20:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vil ikke have samme indhold ind på databasen

hej

det er sådan at jeg ikke ønsker det samme indhold i database fra samme brugerid på samme getid altså f.eks forum hvor man kommentar på.

f.eks så er getid = 1 og jeg skriver i indholdet "hey" og har bruger id = 1

if ($stmt = $this->mysqli->prepare('SELECT id FROM fms_kommentarforum WHERE getid = ? AND brugerid = ? AND kommentar = ?')) {
    $stmt->bind_param('iss', $id, $brugerid, $kommentar);
    $id = $_GET['id'];
    $brugerid = $_SESSION["id"];
    $kommentar = $_POST["beskedinfo"];
    $stmt->execute();
    $stmt->store_result();
    $stmt->bind_result($id);
    while ($stmt->fetch()) {
        if ($stmt = $this->mysqli->prepare('INSERT INTO fms_kommentarforum (getid, brugerid, kommentar, datoTid) VALUES (?, ?, ?, NOW())')) {
            $stmt->bind_param('sss', $getid, $brugerid, $kommentar);
            $getid = $_GET['id'];
            $brugerid = $_SESSION["id"];
            $kommentar = $_POST["beskedinfo"];
            $stmt->execute();

            //reload the page again
            ob_start();
            header("Location: http://www.blabla.com/forum/" . $_GET["id"] . "/" . $_GET["url"] . "/");
            ob_end_flush();
            $stmt->close();
        }
    $stmt->close();
}
else
{
?>
<div class="error">Du kan ikke skrive samme indhold!</div>
<?php
}

det skal være sådan at den ikke må smide samme indhold i den getid med samme brugerid,

Jeg tænker på at den ikke må oprette indholdet på siden hvis det er "Hey" men hvis det er "hey 2" så må den gerne smide det ind i databasen,
Avatar billede madslundholm Novice
03. maj 2014 - 22:58 #1
Forstår ikke helt din kode.
Du starter med en SELECT og whiler igennem den, hvorfor?
Avatar billede tobrukDk Novice
16. maj 2014 - 00:36 #2
Jeg kan ikke huske opgaven og lukker derfor opgaven,