Avatar billede birgittejensen Nybegynder
25. april 2014 - 22:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Font manager

Findes der en font manager, hvor man kan oprette mapper til at sortere fonte i, og hvor man så kan se de mapper i div programmer, hvor man har brug for fonte? Hvis ikke - hvilken slags font manager er så den bedste?
26. april 2014 - 00:11 #1
Her er to muligheder:
Nexus Font er gratis, og der hedder mapper "Sets" -
http://www.xiles.net/nexusfont/
MainType koster penge men har flere features. Mapper hedder "Groups" - http://www.high-logic.com/font-manager/maintype.html
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
26. april 2014 - 06:07 #2
Vil nogle af dem give mig mulighed for at have fonte grupperet i mapper i fx Photoshop?
26. april 2014 - 06:16 #3
Nej desværre ikke. Jeg kender heller ikke nogle plugins som giver den funktionalitet.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
26. april 2014 - 09:11 #4
Æv æv.. Var lidt det, jeg håbede på, men nexus ser fin ud :-) så kan man trods alt holde lidt styr på det :-) tak!
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
27. april 2014 - 12:10 #5
Er det ikke muligt i Nexus at se seneste installerede fonte?
27. april 2014 - 15:40 #6
Jo, vælg i venstre menuen (Library) det punkt som hedder "Installed".
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
28. april 2014 - 05:48 #7
jo, men så ser jeg alle installerede fonte.. hvis jeg gerne vil se de sidste installerede med henblik på at sortere dem?
28. april 2014 - 14:07 #8
Det er umiddelbart ikke muligt. Du kan dog prøve at sende en mail til skaberen, og spørge om han ikke kunne tilføje den funktionalitet (burde ikke tage mangle linjer kode).

Der er en mail funktion under Help menuen.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
28. april 2014 - 17:52 #9
Tak :-)