Avatar billede sevinding Juniormester
26. april 2014 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

baggrund

Hej.
Jeg har:
        $number = $number + 1;
        if($number % 2 == 0){$image="";}else{$image="http://www.tourfacts.dk/grafik/1200_stage.png";}

          <tr background='$image'>";

som virker udmærket i Chrome, men ikke i Explorer. Har prøvet at ændre "background" på mange måder. Uden held!!!

Skulle der være en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2014 - 11:23 #1
Brug CSS:

Fandt dette eksempel, som du kan bruge som inspiration:
http://jsfiddle.net/simevidas/Jk5BE/5/
Avatar billede sevinding Juniormester
26. april 2014 - 12:52 #2
Hej ssnielsen.

Det kan jeg. Jeg er ude efter noget der gør mit stump kode brugelig i Explorer.
Det er ikke samme image der skal ind på alle sider, samt det skulle gerne skifte mellem image og ingen image i tabelcellerne.
Se: http://www.tourfacts.dk/root/tour_de_france_riders.php?id=31
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2014 - 13:50 #3
Måske noget lignende:

<?php
$style = "";

if (conditionforpicture)
{
  $style = "style="background-image:url(http://dummyimage.com/300x200/f00/000);";
}

echo "<tr $style>";
?>
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2014 - 13:50 #4
Så kan du sætte det billede ind du skal bruge eller efterlade style tom, hvis der intet skal være.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2014 - 13:52 #5
Du kan stadig sagtens bruge CSS, bare inline. Det der background-property er noget forfærdeligt forældet stads, som ingen steder hører hjemme, og som du aldrig vil få til at virke pålideligt.

Brug <td style="background-image: url('$image');"> i stedet.
Avatar billede Slater Ekspert
26. april 2014 - 13:52 #6
Nå, for sent - disregard.
Avatar billede sevinding Juniormester
27. april 2014 - 06:55 #7
Hej ssnielsen.
Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne tænke mig med #3 uden resultat. Nu skal det også nævnes, at jeg slet ikke er inde i det kodehalløj.
Det jeg har, er noget jeg har lånt her og der.
Er det for meget at spørge om du kan prøve at ændre:

        $number = $number + 1;
        if($number % 2 == 0){$image="";}else{$image="http://www.tourfacts.dk/grafik/1200_stage.png";}

                echo "<table width='870' border='0' cellspacing='0' cellpadding='2'><tr background='$image'>";
                echo "<td width='30' align='right' valign='bottom'>" . $i++ . " </td>";

så det virker?

viperine.
Jeg var lidt hurtig den anden dag. Fik selv lukket spørgsmålet.
Er det i orden at jeg bare stiller et spørgsmål med overskriften: 'viperine' som du bare skal sende et svar til?
Avatar billede Slater Ekspert
27. april 2014 - 12:42 #8
Er det denne, du tænker på: http://www.eksperten.dk/spm/993908 ?

Det skal du ikke tænke på. Jeg har ikke brug for pointene, og jeg gjorde ikke så meget alligevel. Men tak for tanken.
Avatar billede sevinding Juniormester
27. april 2014 - 12:52 #9
viperine.
Det var lige nøjagtig det.
Har det bare bedst, når der ingen misforståelser er.
Men så mange tak for løsningen.
Avatar billede sevinding Juniormester
11. maj 2014 - 04:59 #10
Kukker selv.