Avatar billede Sob123 Nybegynder
26. april 2014 - 15:24 Der er 4 kommentarer

Downloadede programmer, er de skadelige?

Hej eksperter!
På min computer er der nogle programmer, som jeg ikke aner om er skadelige eller ej. Jeg tror at de blev downloadet fra en hjemmeside som jeg var inde på, og tror derfor at de er.
Nedenstående er navnene på dem:

-Atheros client Installation Program
-Microsoft Vicual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17

De er begge blevet installeret igår. Det første program har jeg prøvet på at slette, men da jeg slettede det kunne jeg overhovedet ikke få adgang til nettet. Der var bare et rødt kryds, så jeg ikke engang kunne se hvilke mulige netværker som jeg kunne oprette forbindelse til. Altså det var ikke fordi at der ikke var nogen, men computeren ville pludseligt ikke. Derfor var jeg nødt til at få den tilbage igen.

Håber i kan hjælpe mig, jeg vil sætte stor pris på jeres hjælp!

På forhånd mange tak!
Avatar billede FastEthernet Novice
26. april 2014 - 16:13 #1
Visual C++ 2008 Redistributable indeholder komponenter, som er nødvendige for at kunne køre programmer der er udviklet i Visual C++ - det er med andre ord helt uskadeligt i sig selv, og du bør lade det være installeret. http://support.microsoft.com/kb/2019667

Jeg kan ikke finde frem til hvad programmet fra Atheros helt præcist gør, men det indeholder højst sandsynligt nogle programmer/drivere til netkort og lignende. Mange computere (især laptops) indeholder WiFi-adaptere fra Atheros, så jeg ville ikke umiddelbart være bekymret.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2014 - 18:32 #2
Atheros  er temmelig sikkert en  WIreless Driver
Avatar billede poko1 Ekspert
26. april 2014 - 18:49 #3
Avatar billede Sob123 Nybegynder
26. april 2014 - 20:07 #4
Tusind tak for svar, jeg er virkelig taknemlig for jeres gode og meget brugare svar!