Avatar billede mist747 Praktikant
28. april 2014 - 19:29 Der er 5 kommentarer

Skærm flimrer ved sorte og grå farver

Hejsa

Jeg er begyndt at opleve at min skærm på min laptop flimrer meget ved grå og sorte farver.
Jeg har haft skilt selve skærmen ad for at se om stikket sad ordentligt i, og det var ikke der problemet lå.
Min PC er en Acer Aspire V3-772g med NVIDIA geforce GTX 760M og INTEL HD GRAPHICS 4600.
Jeg har prøvet at opdatere drivere til begge grafikdrivere, men uden held.
29. april 2014 - 03:57 #1
Lyder som hardware fejl. På enten skærmen eller grafikkortet (mest sandsynligt grafikkortet).

Du kan teste om det er grafikkortet ved at tvinge skift mellem det embedded og dedikeret grafikkort, og derved se om det resultere i flere, færre eller andre typer flimmer.

Er maskinen forsat dækket af garantien?

Med bærbare er det ekstremt vigtigt at man holder ventilationskanalen/blæseren ren, for at undgå overophedning og derved forkortet levetid.
Avatar billede mist747 Praktikant
29. april 2014 - 09:00 #2
Jeg har testet om det er grafikkortet den er gal med, men det er det heller ikke.

Den er stadig dækket af garantien, så den bliver nok sendt retur til rep.
Avatar billede tobiashk Nybegynder
05. september 2014 - 08:33 #3
Blev der fundet en løsning på dette?
Avatar billede mist747 Praktikant
05. september 2014 - 08:44 #4
Hejsa

Det var kablet der går fra bundkort til skærm. Jeg tror der var knækket nogle tråde indeni.
Avatar billede tobiashk Nybegynder
05. september 2014 - 14:54 #5
Nåe okay, havde det nemlig også her til morgen, men det er dog væk nu efter at have skiftet opløsning til noget andet og så tilbage igen.

Men tak for svaret.