Avatar billede tifojuve Juniormester
02. maj 2014 - 11:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af PC til streaming af film osv.

Hej.

jeg skal ud og købe en (helst billig) stationær PC, som blandt andet skal bruges til Netflix, HBO ogsv. Jeg har kigget lidt på nettet og blandt andet fundet sådan en her: ASUS Eee Box EB1035.

Som jeg forstår det er det en PC, der ikke er så kraftig igen, men til gengæld ikke fylder så meget og heller ikke bruger så meget strøm.

Er det rigtigt forstået og vil den være egnet til formålet?

På forhånd tak
Avatar billede tifojuve Juniormester
02. maj 2014 - 11:48 #1
Forresten, så skal PC'en tilsluttes mit Samsung TV og jeg skal derfor ikke bruge en monitor.
Avatar billede Spliids Nybegynder
02. maj 2014 - 16:43 #2
Først et spørgsmål
Hvorfor en pc? Der findes jo efterhånden massere af bokse som kan det du efterspørger og bruger en tredje del strøm feks. Apple tv, chromecast og mange andre som typisk også er billigere.

Når det er sagt så jeg den du nævne er bruger mindre strøm end en stationær pc, mere noget i retning af en bærbar pc.

Der findes efterhånden en del af den slags mini pcer, jeg har fornyligt købt en Microsoft Surface tablet som kan bruges til streaming via et hdmi kabel når ikke den er med på farten og den bruger endnu mindre strøm

Håber det var svar og gav lidt tanker 😊
Avatar billede tifojuve Juniormester
02. maj 2014 - 20:11 #3
Tak for svaret. Jeg er ikke så meget inde i mulighederne på markedet, men vil gerne have en PC da den også kan bruges til mange andre ting.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt den jeg har nævnt er kraftig nok?
Avatar billede Spliids Nybegynder
02. maj 2014 - 23:14 #4
Den er uden tvivl kraftig nok til at streame net tv via Netflix og de andre udbydere, det kræver ikke ret meget af maskinen.

Spørgsmålet er næsten hvad du ellers ville bruge den til?

Den ASUS Eee Box EB1035 er beregnet til netop streaming ala. mediecenter, video osv. på et tv og kan sagtens bruges til office pakken og netsurf, facebook m.m.

Det er dog ikke en spillemaskine så hvis du spiller onlinespil der ikke er på en hjemmeside skal du nok kigge efter noget andet.

Ellers vil jeg sige ud fra det du skriver er den helt fin.