Avatar billede faithful Novice
02. maj 2014 - 23:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med Hijackthis log

Hej

Jeg har en ældre bærbar som jeg slås med for tiden, er der en venlig sjæl/ekspert der lige vil se på denne log ?

Jeg mistænker den for at være fyldt med en masse skrammel!

Mange tak!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 00:17:34, on 02-05-2014
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16982)

FIREFOX: 26.0 (da)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\ProgramData\DatacardService\DCSHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe
C:\Program Files\AVG SafeGuard toolbar\vprot.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe
C:\Program Files\TeamViewer\Version9\TeamViewer.exe
C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\SmcGui.exe
C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe
C:\Windows\system32\DllHost.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Radia\Downloads\HijackThis(1).exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Users\Radia\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://dk.msn.com/?pc=UP97&ocid=UP97DHP
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Shareaza Web Download Hook - {0EEDB912-C5FA-486F-8334-57288578C627} - C:\Program Files\Shareaza\RazaWebHook32.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AVG SafeGuard toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG SafeGuard toolbar\18.1.0.443\AVG SafeGuard toolbar_toolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.9012.1008\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: AVG SafeGuard toolbar - {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233} - C:\Program Files\AVG SafeGuard toolbar\18.1.0.443\AVG SafeGuard toolbar_toolbar.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe" /TRAYONLY
O4 - HKLM\..\Run: [vProt] "C:\Program Files\AVG SafeGuard toolbar\vprot.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [AVG-Secure-Search-Update_1213b] C:\Users\Radia\AppData\Roaming\AVG 1213b Campaign\AVG-Secure-Search-Update-1213b.exe /PROMPT /mid=740d695e5ee547d3abb9d152ba6b5338-f7a996d37ee955cad1d6df3a91520232e456f28b /CMPID=1213b
O4 - HKCU\..\Run: [GoogleDriveSync] "C:\Program Files\Google\Drive\googledrivesync.exe" /autostart
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Radia\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: Download with &Shareaza - res://C:\Program Files\Shareaza\RazaWebHook32.dll/3000
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Protocol: viprotocol - {B658800C-F66E-4EF3-AB85-6C0C227862A9} - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\ViProtocolInstaller\18.1.0\ViProtocol.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgidsagent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HWDeviceService.exe - Unknown owner - C:\ProgramData\DatacardService\HWDeviceService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Mobile Partner. OUC (Mobile Partner. RunOuc) - Unknown owner - C:\Program Files\Mobile Partner\UpdateDog\ouc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: Symantec Management Client (SmcService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Smc.exe
O23 - Service: Symantec Endpoint Protection (Symantec AntiVirus) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\Symantec Endpoint Protection\Rtvscan.exe
O23 - Service: TeamViewer 9 (TeamViewer9) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version9\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: vToolbarUpdater18.1.0 - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater\18.1.0\ToolbarUpdater.exe

--
End of file - 9162 bytes
03. maj 2014 - 08:40 #1
Jo - tak ...

1) Der mangler en del WindowsUpdate ... bla. ServicePack
2) Der er tilsyneladende både noget Symantec/norton + AVG ?
3) Du får lige hele pakken ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ny guide til MalwareBytes ->
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Der er flere optimerings detaljer ... dette senere ...
Avatar billede faithful Novice
03. maj 2014 - 12:45 #2
Tak Karise Larry

Jeg går igang med det samme.

Der er dog flere ting med denne bærbar.

Den slukker med det samme, hvis opladeren ikke er tilsluttet. < Er det et nyt batteri der kan løse dette? Hvis ja evt et kendt godt sted online man kan købe sådan et? (Packard Bell Easy Note)

Hver gang den så starter igen, så stopper den i Bios og man skal så vælge F1 for standard værdier, den nulstiller simpelthen ALT. Selv dato ryger tilbage til 2007, hver gang.

Er det noget der kan løses? Evt i bios?
Vil helst gerne løse den da der ikke er råd til en ny bærbar.
Avatar billede welcor Nybegynder
03. maj 2014 - 13:50 #3
De fejel du nævner tyder på at alt som kan holde på strøm er "dødt". reset af datoer og den slags er typisk for at det lille "knap"-batteri som holder biosen levende er gået ud på dato. Det bør relativt enkelt og billigt kunne skiftes ud, hvis du kan komme ind til det gennem en luge på undersiden.

Og ja, når den stopper hvis du trækker stikket ud, er batteriet dødt. Der findes nogen programmer derude som kan måle det, men hvis den stopper når du trækker stikket ud, er det lige meget med målingerne - bare køb et nyt batteri.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 14:26 #4
#3 Jeg er enig. Prøv evt at kigge under lågen hvor ram klodserne sidder. Her skulle bios batteri være på nogle Easynote modeller.
Avatar billede faithful Novice
03. maj 2014 - 15:45 #5
Har installeret servicepack 1 og kørt cc cleaner samt det andet antimaleware program.

Nu forsøger jeg lige at finde det dumme lille batteri, det er IKKE under rammene, ikke under harddisken.. hmmm hvor kan det ellers sidde?
Avatar billede Little Helper Seniormester
03. maj 2014 - 16:14 #6
Avatar billede faithful Novice
03. maj 2014 - 17:05 #7
Puha hvor har jeg skruet og skruet og kan bare ikke finde det batteri!

Jeg kan ikke lide tænde den lige nu, men der står følgende på bagsiden:

Packard Bell Easynote

Det ligner MEGET denne her:
http://deconf.com/wp-content/uploads/2013/11/packard_bell_easynote.jpg
Avatar billede faithful Novice
03. maj 2014 - 18:07 #8
Har skilt ALT ad, Batteriet er fundet og ombyttet.
Nu det bare om at samle det hele og se om det hjælper på at bios ikke konstant reset ved hver opstart.
Avatar billede faithful Novice
03. maj 2014 - 19:58 #9
Nu har jeg rodet mig ud i nogen hardware problemer istedet og computeren genstarter selv i ny og næ. Jeg kører nogen scanninger af  hardware ram check mv og håber ikke jeg har sat noget forkert sammen.
Avatar billede faithful Novice
20. juli 2014 - 11:39 #10
Jeg har fået samlet den og den genstartede fordi der var en af forbindelserne der var løse.
Det virker.. Tak for hjælpen.
Så hvis de involveret parter lige smider et svar, så kan jeg lige fordele points.
Avatar billede welcor Nybegynder
20. juli 2014 - 23:09 #11
3 måneder - tror det er rekorden. Tak for at du meldte tilbage at det hjalp :)