Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 07:33 Der er 13 kommentarer

Tastatur problemer

Okay, jeg har et stort problem med mit tastatur. Nå jeg trykker en tast ind siger computeren en "Bip" lyd, derefter endnu en og så sker den handling som tasten har efter at jeg har holdt tasten nede i omkring 2 sekunder. Jeg er ikke klar over hvordan jeg er kommet til at slå det til, men vil blive ekstrem fornøjet hvis nogle kunne fortælle mig hvordan jeg slår det fra igen...
Den eneste måde det var muligt for mig at skrive dette er fordi jeg er så heldig at have an computer med touch skærm...

Håber der er nogle der kan hjælpe,
Diblegs
Avatar billede welcor Nybegynder
03. maj 2014 - 13:43 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 13:44 #2
Hej og velkommen til.
Hvilket styresystem kører computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 13:52 #3
hvis du skal lave tastekombinationen ctrl+alt+delete, kan du så gøre det ved at trykke på en taste ad gangen?
Hvis du kan det, så er træge taster sandsynligvis aktiveret. Det giver nemlig lyd fra sig efterhånden som den funktion som knappen har og bliver aktiveret.
Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 14:27 #4
Jeg har Windows 8
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 14:35 #5
Prøv at gå kontrolpanelet, og vælg funktioner til øget tilgængelighed.
Tryk på gør tastaturet lettere at bruge.
Herinde kan man aktivere og deaktivere forskellige ting, blandt andet træge taster, filter taster og muse taster samt til og fra taster.
Prøv at se om et af disse punkter er aktiveret.
Normalt er ingen af disse ting aktiveret.
Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 14:35 #6
Og jeg forstår ikke hvad du mener med Ctrl+Alt+Del...
Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 14:37 #7
ÅRHHH GUD! Redningsmanden! Mange tak!
Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 14:38 #8
Problemet er nu løst :D
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 14:49 #9
Det var da fint :-) Hvad var aktiveret?
Avatar billede Diblegs Nybegynder
03. maj 2014 - 14:52 #10
Filtre taster... :D
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 15:01 #11
Ok. Så er det jo #1 som først kom med den rette løsning som var i linket på engelsk, der viser det samme som jeg beskrev på dansk i mine indlæg
Avatar billede welcor Nybegynder
03. maj 2014 - 19:10 #12
Jeg synes du kan få de point, 2206661, som tog dig tiden til at få brugeren igennem til en løsning :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2014 - 21:09 #13
Tak for det welcor. Pænt af dig :-)
Så lægger jeg et svar her til lukning.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo