Avatar billede idalouise Nybegynder
04. maj 2014 - 15:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål til virus/vira

Jeg har "arvet" en HP pavillon bærbar, og den har egentlig bare stået ubrugt et godt stykke tid. Nu vil jeg så have den med i sommerhus, og ved test kører den bare så langsomt. En veninde har haft lånt den et par uger, og hvor hun har været kan jeg ikke vide.
MEN.... der ligger intet særlig vigtigt på den pc, så hvis jeg vælger at formatere harddisken, vil så virus/vira også blive slettet?

Jeg har et program, CC Cleaner, hvor man kan køre en disk clean, det har jeg fået anbefalet af en bekendt. Men jeg er jo ikke interesseret i at styresystem ryger ud også. Nogen hjælp at få fra jer?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2014 - 15:08 #1
Disse trin bruger jeg når jeg får en Langsom PC. På bordet!
Første trin vælg overflødige programmer fra i opstarten!
http://gratisupload.dk/vis_billede/709844/
Her er en vejledning til brug af Ccleaner & Defraggler
http://gratisupload.dk/vis/709845
PS.der fjernes ikke noget af Styresystemet
Avatar billede idalouise Nybegynder
04. maj 2014 - 15:42 #2
Mange tak.... men fjernes også vira og trojaner og hvad man ellers ikke har lyst at have på sin pc?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2014 - 16:19 #3
Nej hvis du har sådant skidt på Din Pc. Skal du køre Adwcleaner Og Malwarebyte !
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Avatar billede poko1 Ekspert
04. maj 2014 - 16:23 #4
Glemte link til malwarebytes m/Vejledning
http://udenvirus.dk/malwarebytes-anti-malware/
05. maj 2014 - 06:41 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede idalouise Nybegynder
05. maj 2014 - 14:54 #6
Undskyld. Det er (desværre)
Windows 8
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2014 - 14:58 #7
Har du prøvet noget af det foreslåede ?
Avatar billede idalouise Nybegynder
05. maj 2014 - 15:48 #8
Åh pinligt. Det er win7 jeg har på den bærbare her.
Avatar billede idalouise Nybegynder
05. maj 2014 - 15:51 #9
Jeg har forsøgt men det hele lører så utroligt langsomt, ja nærmest i stå så jeg intet kanforetage mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. maj 2014 - 16:11 #10
Du skal ikke forvente at det er noget der kan laves under 2 timer nærmere mindst 3!
Avatar billede idalouise Nybegynder
06. maj 2014 - 18:21 #11
Hej alle - og poko1.

Jeg har fået den til at køre. Jeg fjernede en masse tilføjelsesprogrammer, og nu kører den fint. Herligt.

poko1 - du har fortjent points, vil du lige gøre klar?

Mvh. - en glad

IdaLouise
Avatar billede poko1 Ekspert
06. maj 2014 - 18:33 #12
Du accepterer bare dit eget svar i #9 Jeg samler ikke point :-)
Avatar billede idalouise Nybegynder
07. maj 2014 - 22:10 #13
Ok! Men hvad skal du også bruge dem til.

Jeg siger så tak for hjælpen.