Avatar billede simone007 Juniormester
08. maj 2014 - 11:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WiFi hastighed

Hej

Jeg har i dag en lidt ældre router (4 år) hvor jeg kun kan opnå en hastighed på omkring 18 mbit.
Jeg overvejer at skifte til en Apple Airport Extreme, og mit spørgsmål er i den forbindelse om jeg overhovedet vil kunne mærke den øgede hastighed, når det kun drejer sig om almindeligt Internt brug?
Download og streaming gør jeg via kabel
Jeg bruger primært iPad (Air + 3. gen.) til Internet, og jeg synes de er lang tid om at loade almindelige hjemmesider - især iPad Air. Men jeg er usikker på hvorvidt det er et netværksproblem.
Avatar billede sve80 Nybegynder
08. maj 2014 - 22:02 #1
Der kan være flere grunde til at din router ikke performer optimalt. Alderen behøver ikke være én af dem. Mulige løsninger:
- Placeringen. Er routeren placeret højt og centralt så den kan række dine enheder? Er afstanden mellem router og enhed for stor?
- Fimrwaren. Har du opdateret firmwaren på routeren? Det kan virkeligt gøre en forskel.
- Forstyrrelser. Er der noget andet elektronik der forstyrrer på 2.4Ghz? Prøv evt. at skifte kanal på routeren (især yderpunkterne).
Avatar billede simone007 Juniormester
02. januar 2015 - 11:03 #2
-