Avatar billede mudiiiii Nybegynder
08. maj 2014 - 13:28 Der er 8 kommentarer

Hjælp! Er selv en erfaren og har givet op!

Det har stået på i et stykke tid og jeg giver meget snart helt op!

Problemet:

Jeg kan intet installere! alle mine downloads er korrupte, eller filen er beskadiget.

Når jeg prøver at installere et program, eksempelvis Flash player, så får jeg muligheden for at lukke programmet eller søge efter en løsning på nettet!!

Jeg har kørt Malwarebytes 120 gange, prøvet at opdatere windows via. windows update, heller ikke meget held at hente derfra, da den melder fejl 80246002.

CCleaner har jeg også prøvet.

Billederne på et random hjemmeside ser helt forkerte ud, og er også "beskadiget", med et grønt skær, eller hvor billedet er grumset eller ikke indlæst helt!

Jeg vil helst undgå et windows gendannelse / installering.

Håber virkelig i kan hjælpe.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
08. maj 2014 - 15:25 #1
Prøv at tjekke harddisken for fejl - benyt evt. Seagate Seatools til DOS:

http://www.seagate.com/support/downloads/seatools/

Brænd den ud på en cd og boot fra den.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
08. maj 2014 - 15:48 #2
Tak for svaret. Har prøvet med sfc /scannow, der er blevet fundet fejl! men ikke alle fejl er blevet repareret. Så ska en tur i fejlsikret og få rettet de resterende.

Kryds fingre!! :)
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
08. maj 2014 - 16:53 #3
sfc /scannow har ikke hjulpet i fejlsikrettilstand.

Nogle forslag til hvordan jeg retter fejlene??
Avatar billede bamfhansen Nybegynder
08. maj 2014 - 17:37 #4
Jeg er bange for at nogen gange er en formatering det eneste som kan rette op på besværlige systemfejl som andre hjælpe programmer ikke kan fikse. Har desværre ikke et bedre forslag.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
08. maj 2014 - 19:19 #5
OK. så langt så godt.

Jeg har kørt et program fra tweaking.com, noget der hedder Windows repair. Jeg tror det er det der har hjulpet.

Men fejlen med sfc /scannow findes stadigvæk. Jeg har magisk vis godt kunne installere malwarebytes (nyeste version) på nyt og andre programmer nu, og har hentet og installeret windows opdateringer.

Computeren (lader stort) til at fejlene er udbedret, men der er nogle små fejl endnu. Jeg ska forsøge mig med windows cd'en nu.

Fejlen er åbenbart kendt. Omhandler filen: PINTLGB.imd blandt Asus maskiner, som jeg også sidder med.

Kender i til andre metoder man kan tjekke systemfilerne er i orden uden at skulle logge på windows eller lign. ? For det lader til det har noget med rettighedsbegrænsninger.

og ja, jeg kører CMD som admin. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2014 - 22:54 #6
Asus har et program der hedder Webstorage, som har det med at give fejl i maskinen. Den kan have indflydelse på at stifinder holder op med at fungere blandt andet. Og Webstorage kan også have indflydelse på  PINTLGB.imd har jeg læst.
Så bruger du ikke Webstorage, så afinstaller det.
Avatar billede mudiiiii Nybegynder
11. maj 2014 - 19:10 #7
Det er fuldstændig korrekt 220661. Det har jeg allerede gjort :)

Den fungere som den skal nu .. :) har installeret opdateringer, installeret programmer etc.

Jeg har prøvet at køre sfc/scannow via. CD og fejlsikrettilstand. Men uden held, da den siger at der er en reparation igang og systemet skal genstarte. Har genstartet adskillige gange. Men støder på samme problem. Jeg har prøvet commandoen med "pendingactions". Nogle forslag til at rette fejlen?

Mini spørgsmål:

Jeg vil nu høre om i har en ide om hvorfor når man i windows explorer trykker på en tilfældig .exe fil får man et symbol oppe i venstre hjørne ved siden af "Åbn" der minder meget om den her

http://forums.techguy.org/attachments/152851d1246640371/icon.jpg

i stedet for programmets symbol?

Jeg er i tvivl hvem der skal have points?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2014 - 14:09 #8
Det med point finder vi ud af :-)
Hvis vi alle har hjulpet dig kan vi jo bare alle lægge et svar, og så kan du dele ud som du lyster.
Lige dette tilfælde du kommer fem med her har jeg ikke selv bemærket,så det ved jeg ikke hvorfor den gør?