Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 18:21 Der er 14 kommentarer

For lidt plads

Hej der ude. Jeg har en Gamer computer, med 500 gb, og det har jeg nu været ved at ha brugt op. Jeg har nu brug for hjælp til at kunne finde ud af hvad jeg så kan gøre? Jeg har brug for mere plads, til flere spil. Hvad er den bedste måde at gøre det på? (Det er en bærebar) På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 18:28 #1
Er det primært spil der fylder på computeren, eller har du også en masse video og musik på den, man evt kunne flytte til noget eksternt lager?
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 18:31 #2
Altså det er primært spil, som kræver rimlig meget at trække osv. Har også noget skole ting osv. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 18:34 #3
du kan skifte over til en større harddisk, fx 1tb.
Hvis du bruger fx http://www.paragon-software.com/da/home/migrate-OS-to-SSD/ så kan du overføre hele den nuværende disk direkte til den nye (kopier via usb) og så bytte om på dem. Så har du 1tb i maskinen og en backup-disk på 500gb. Intet skal geninstalleres.
Du skal udover programmet have en tom ekstern 2½" disk - fx http://goo.gl/9p0cHF så du har noget at sætte først den nye disk, og senere den gamle disk i.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2014 - 18:37 #4
#3 Enig.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 18:40 #5
ny disk, fx http://www.edbpriser.dk/harddisk/hgst-travelstar-7k1000-hts721010a9e630-1-tb-id-7156921.aspx
så er den samlede pris inkl en 500gb backupdisk 8-900kr.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 18:45 #6
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 18:58 #7
Forresten, kan jeg bruge en netværksharddisk til spil, så når jeg er forbundet til nettet, kan jeg spille de spil, som så ville ligge på den?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 19:07 #8
#6 det er et meget simpelt program, der overfører hele din nuværende disk 1:1 til den nye, og samtidig udvider partition, så du har den maksimale plads klar til brug.
Det kan også gøres med andre programmer - eller manuelt ved en total nyinstallation. Det styrer du selv. Jeg gav bare en enkel løsning.

Min erfaring over Lan er, at der tabes meget i hastighed, og at spil vil lagge. En direkte tilkoblet disk på USB er hurtigere, men heller ikke helt godt.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 19:11 #9
Hvis det var dig, hvad vil du så vælge?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 19:31 #10
Jeg har programmet, ekstern disk og opgraderet pc, så jeg har været der.
Avatar billede tobiasduus Nybegynder
14. maj 2014 - 20:04 #11
Altså nu er min computer så en decideret gamer computer, som er en Asus (Republic Of Gamers), så jeg skal ikke tænke på at opgrader min computer. Men sån som jeg har forstået dig, har du købt en ekstern hardisk til din computer, og tilsluttet den, som du så køre din spil på?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 20:27 #12
Nej, jeg har sat større disk i, og genbrugt den gamle til backup som en ekstern disk.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2014 - 22:17 #13
Jeg mener en Asus gaming bærbar der kan have en ekstra harddisk i.
15. maj 2014 - 14:31 #14
Hvilket styresystem ?

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - SLET gamle Systemgendannelses punkter ...

---

DISKOPRYDNING - [Advanceret] - ... vælg alle ...

---