Avatar billede christian94 Nybegynder
16. maj 2014 - 16:39 Der er 5 kommentarer

Bestemt CD får mit windows explorer til at crashe

Hej eksperten.

Jeg har fundet en gammel BlueTinum dvd konverter box frem fra gemmerne, af moddel "BlueTinum bt-ttu305"
Der fulgte også et  program med ved navn tv jukebox 2.0 som oprindeligt er lavet til windows xp.
men hver gang jeg indsætter cd'en i min computer holder win. explorer op med at fingere.
Burde det ikke være muligt at køre cd'en som kompatibelt?
(kan ikke finde softwaren på nettet, og der ydes ikke længere support på BlueTinum produkter)

Mit system:
-windows 7
-Acer Aspire 7738g
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2014 - 17:50 #1
xp var også i stand til at køre DOS-programmer til installation (fx). Det kan man ikke på vista og senere versioner.
Avatar billede christian94 Nybegynder
16. maj 2014 - 19:28 #2
findes der nogle emulatore til at kunne køre denne cd?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2014 - 19:50 #3
Hvis du stadig har en original cd og licenskode, så kan du oprette en virtuel pc på din maskine, og i den køre xp. Det vil være langsom, men virke.
Avatar billede christian94 Nybegynder
16. maj 2014 - 19:56 #4
altså win xp mode? :)
eller vil DosBox også virke i dette tilfælde
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2014 - 20:17 #5
dosbox kan så kun køre dos - du skal have et program, der kan starte i windows-xp, og så evt kalde en dos-rutine og have adgang til at installere et sted. Det får du med fx virtualbox, som kan opsættes som en komplet xp-maskine.
Men er du sikker på, at det gamle program er den umage værd. Der findes sikkert andre nyere gratis på nettet.