Avatar billede zagger Juniormester
18. maj 2014 - 08:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Morgentrafik fra Roskilde til København.

Jeg skal for første gang pendle mellem Roskilde og København, og har i den forbindelse ingen idé om hvad jeg skal forvente af trafikken.

Er der nogen der kan fortælle lidt om hvordan morgentrafikken er fra Roskilde til København i bil, og hvor lang tid det tager? Jeg skal være i Kbh. kl. 8.30.

Slutdestinationen er Bispebjerg, så jeg regner med at køre af motervejen ved Jyllingevej, og så følge den vej ind til midtbyen.
Avatar billede chrisrj Forsker
18. maj 2014 - 09:30 #1
Tjek Trim Trafikafspilleren: http://region.trafikken.dk/hovedstaden/car.asp

Så kan du selv se det. :)

Vælg afspiller i menuen til venstre og vælg derefter dato og tid i boksen til højre.
Avatar billede zagger Juniormester
18. maj 2014 - 10:17 #2
Tak for det. :)

Men jeg vil også rigtig gerne høre fra nogle der har personlig erfaring med morgentrafikken på den rute.
18. maj 2014 - 15:53 #3
... det kan være meget forskellige fra dag til dag :-(
Bla. afhængig af vejret mm. ...
Hvis der er ~5% der holder 'ferie' så går det typisk 50% hurtigere  ;-)

Er selv den vej en til to gang om ugen ...
Avatar billede zagger Juniormester
18. maj 2014 - 18:52 #4
Okay. Så der er ikke andet for end at køre i god tid.
Læg et svar begge to. :)
Avatar billede chrisrj Forsker
19. maj 2014 - 22:48 #5
En anden mulighed kunne være flextid, hvis du har lov til det?

Bare een time, eller endnu bedre 2 senere, kan gøre køer til fortid om morgen, og de sene eftermiddagskøer er ikke nær så slemme.
Avatar billede zagger Juniormester
20. maj 2014 - 20:18 #6
@chrisrj.

Det var helt klart en mulighed, hvis jeg skulle arbejde i Kbh. Men det er et kursus jeg skal på, så flextid er ikke rigtig en mulighed.  ;)
Avatar billede chrisrj Forsker
20. maj 2014 - 20:30 #7
Heh, hvad med fjernundervisning? :)
Avatar billede zagger Juniormester
20. maj 2014 - 21:40 #8
Hehe ja, det kunne de da godt lige tage at overveje. :)
Avatar billede zagger Juniormester
28. maj 2014 - 17:52 #9
Nu har jeg kørt frem og tilbage i halvanden uges tid. Og hvis man rammer rigtigt tager det ca. 45 minutter. (Min GPS viser mig en rute der er ca. 10 km. længere end den direkte vej, pga. vejarbejde). Prøvede en dag at køre et kvarter senere, hvilket resulterede i at det tog en halv time ekstra pga. af kø.

Smid at svar alle der vil have point.