Avatar billede Anders F Praktikant
20. maj 2014 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruger IMAP til mails: Kan man tage kopi og flytte ens mails fra en webudbyder til en anden?

Hej.

Jeg bruger IMAP til mine mails.

Kan jeg flytte mine mails fra en udbyder til en anden, så de kommer til at ligge på en anden server (+ i min Indbakke på min pc)? Hvis "Ja" - hvordan så?

Kan jeg tage en kopi af mine mails - enten på min egen pc eller hos min udbyder (bruger b-one.dk)?

Mvh.
20. maj 2014 - 23:25 #1
Jeg har tidligere skulle gøre det samme. Jeg anskaffede programmet Aid4Mail (http://www.aid4mail.com) til at gøre det.

En anden mulighed ville være at kontakte din nuværende udbyder, og bede dem ligge mail dataen på din konto, så du kan downloade det via http eller ftp.
Avatar billede LNG.DK Novice
20. maj 2014 - 23:33 #2
Avatar billede Anders F Praktikant
21. maj 2014 - 07:02 #3
Hej begge - tak for svar begge to. diggs må også smide et svar til point.

Men: TheBlackKnight - hvis jeg har forsået aid4mail korrekt, så kan jeg godt gemme en sikkerhedskopi med mappestruktur og det hele? Det som aid4mail kalder for "archive", det er vel det, jeg kalder for at kopiere?

Kan du lige give et par hints om, hvordan jeg gør rent praktisk?

Det er åbenbartl lige lidt sværere, end jeg troede. Jeg forsøgte at kontakte b-one.dk, min mailudbyder om det, men fik nogle temmelig tågede svar. Skal jeg logge mig ind på min mail på nettet, og hvad gør jeg så for at gemme en kopi? Jeg kan ikke nøjes med at kopiere et Mozilla Thunderbird-bibliotek på min computer?

Kunne jeg evt. indstille Mozilla Thunderbird, lige inden jeg vil flytte mine data, fra at køre som IMAP til POP3 - og derefter vil jeg så kunne indstille Thunderbird til at køre hos den nye udbyder, og der vil blive skabt en kopi hos den nye udbyder, og så kører den videre. Det løser bare ikke problemet med at ville have en kopi til sikkerhed.

Mvh.
22. maj 2014 - 21:05 #4
Archive er en backup af det hele.

Hvis det er muligt så lav en IMAP (source) til IMAP (target) overførsel.
Avatar billede Anders F Praktikant
29. maj 2014 - 11:18 #5
Hej TheBlackNight

Jeg må arbejde videre med det.

Hvis du vil have point, så smid et svar, så deler jeg dem.

Mvh.