Avatar billede vuske Seniormester
27. maj 2014 - 14:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Angiv kode for at komme til side

Findes der en måde at lave en side til min hjemmeside hvor der skal angives et password for at komme ind på siden
Min editor er fra one.com, men jeg har også FrontPage hvis der evt. kunne linkes derfra - jeg tænkte om der evt. findes et modul til dette
Avatar billede phrozia Juniormester
27. maj 2014 - 16:22 #1
Hvis du skal restriksere et område på et webhotel f.eks. domain.dk/admin kan du gøre det ved at bruge htacess.

I den mappe du ønsker beskyttet uploader du 2 filer:

.htaccess

AuthName "Restricted Area"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/4/5/5/gaim.dk/httpd.www/admin//.htpasswd
require valid-user

.htpasswd

httrans:lI3M/NlKFKIZk

Hvor lI3M er brugernavn og NlKFKIZk er password.

Alternativ kan du beskytte en side med f.eks. php.

$login = 'user';
$pass = 'pass';

if(($_SERVER['PHP_AUTH_PW']!= $pass AND $_SERVER['PHP_AUTH_USER'] != $login) AND !$_SERVER['PHP_AUTH_USER']))
{
    header('WWW-Authenticate: Basic realm="Test auth"');
    header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
    echo 'Auth failed';
    exit;
}
Avatar billede vuske Seniormester
28. maj 2014 - 11:19 #2
Tak for din besvarelse - det kunne jeg ikke finde ud af, men jeg kendte en der kunne og han har brugt dit udgangspunkt så du fortjener mine point - så send venligst et svar
Avatar billede phrozia Juniormester
29. maj 2014 - 16:32 #3
I orden - godt at det kunne bruges :)