Avatar billede kusken Nybegynder
28. maj 2014 - 10:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Speedometer Graf - ændre skala

Jeg vil gerne lave en speedometer graf i forbindelse med en kundetilfredshedsundersøgelse. Jeg har fundet en tutorial, som fungerer ganske fint. Jeg vil dog gerne lave nogle ændringer.

http://www.youtube.com/watch?v=01Q7GkDZrvk#t=435

Min skala går fra 1-6, og den inddeling kan jeg godt få lavet i grafen. Jeg kan dog ikke få 'pointeren' til at følge samme skala (den går fra 1-100), og jeg kan ikke umiddelbart finde ud af, hvordan jeg ændrer dette.

Eksempelvis ønsker jeg, at når jeg skriver 3 i value (E2), så skal speedemoteret stå midt i. På nuværende tidspunkt kræver det, at value står til 50.

Kan det lade sig gøre at ændre dette?

Jeg har uploadet Excel-arket her:

http://gratisupload.dk/vis/710815
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2014 - 11:06 #1
Kan du ikke "bare" lave følgende trick:

100 / 6 = 1 enhed.

Så i dit system er:
enhed = 100/6
1 = 1 x enhed
2 = 2 x enhed
3 = 3 x enhed
4 = 4 x enhed
5 = 5 x enhed
6 = 6 x enhed

osv.. ?
Avatar billede kusken Nybegynder
28. maj 2014 - 11:21 #2
Jo, det kunne jeg :)

Det var noget i den stil jeg havde tænkt, men jeg kunne bare ikke lige få det til at lykkedes.

Tak for hjælpen - du fik mig på rette vej.

Smid et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2014 - 11:25 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. maj 2014 - 11:31 #4
Takker for point.