28. maj 2014 - 14:59 Der er 1 kommentar

Telefon salg, hvilke systemer, CRM osv.

Hej alle.

Skylder lige at sige at jeg ikke har været herinde i årevis. Har dog været medlem i 15 år og er ganske glad for at se at sitet stadigvæk eksisterer. Det der med om 200 point er lidt eller meget. Det aner jeg ikke. Er jeg urimelig, så sig endelig til...

Nå! Videre til selv problemstillingen.

Jeg er selvstændig.
Jeg har nogle produkter nu, som kræver telefonsalg til små og mellem-store virksomheder. Lidt hen i retning af at sælge hjemmeside-løsninger til firmaer.
Man ringer til gud og hvert cvr-nummer i DK og håber at kunne sælge sine produkter.

Jeg har aldrig prøvet det før. Jeg har altid solgt via møder med faste kunder som jeg har haft i rigtig mange år. Men, som nævnt, vil jeg prøve noget andet.

1. Så jeg skal "igang" som telefonsælger.
2. Jeg skal ringe til tusindvis af danske virksomheder og se om jeg kan booke et møde, og lave noget salg.
3. Alting SKAL foregå 100% moralsk!!! Ikke noget pistol-salg eller noget af det.

Mine spørgsmål er så (husk! jeg er spejlblank!):

1. Hvilket CRM system skal jeg bruge?
2. Findes der systemer til at finde firmaer/ telefon-numre osv., eller hedder det telefonbogen og et atlas?
3. Er der andre systemer som i vil anbefale mig at bruge?
4. Findes der bøger, youtube-channels eller andet der kan lære mig lidt om at fange opmærksomhed
5. Er der andet jeg skal være opmærksom på?

;)Lars
Avatar billede double-g Juniormester
28. maj 2014 - 21:45 #1
2. Løsningen hedder Det centrale Virksomhedsregister http://www.cvr.dk ,og sørg for hulen for at sikre dig at du ikke kontakter firmaer der har søgt beskyttelse mod uopfordrede reklamehenvendelser
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59 Det kan blive uhyggeligt dyrt.