Avatar billede taoist Nybegynder
29. maj 2014 - 10:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kyndig vejledning til installering af sp1 i w7

Har brug for kyndig expertise og vejledning/råd til at få installeret sp1 på min computer. Jeg kan ikke opdaterer min browser som skyldes at jeg ikke kan installere sp1. Har prøvet det meste der findes på nettet og det er ikke lykkedes, så jeg håber der er nogen der sidder med en løsning....manglende fil, program el. lign. der spærer el. andet "snavs" der bærer årsagen dertil. Pfh tak!

NB. umiddelbart ingen virus el. malware

W7HP(OEM) IE8 NortonIS
29. maj 2014 - 11:01 #1
... men hvad HAR du gennemført ? Eller forsøgt gennemført ?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2014 - 15:34 #3
Får du ERROR_PATH_NOT_FOUND(0X80070003) fejl når du installerer?
Har du forsøgt at tjekke systemfilerne på din installation (sfc /scannow),og om disken er i orden (chkdsk)?
Går du ind i opdaterings listen, kan du se hvilke opdateringer der er mislykket. Er der opdateringer før sp1 opdateringen der er mislykket?
Avatar billede taoist Nybegynder
29. maj 2014 - 20:03 #4
jeg får fejlkode 80073701 og sfc + chkdsk skulle også være ok. Det startede nogle år tilbage og kan derfor ikke se de mislykkede opdateringer så langt tilbage, jeg valgte den gang at ignorer opdateringen(w-update), da jeg heller ikke dengang fandt en løsning på problemet, og grundet nye tider(forældet browser) kørte jeg for nyligt tweaking og det frem tvang w-update til at huske på sp1 og jeg prøvede derfor at installerer den igen, dog uden held.

Har lige kørt en fejlfindig i w-update og får en gul trekant:check for corrupt and missing files: registreret, og et rødt kryds: Der opstod problemer under installation af de seneste opdateringer: ikke løst.

men køre gerne sfc og chkdsk igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2014 - 20:25 #5
Ved ikke om der er noget her der kan afhjælp dit problem?
http://support.microsoft.com/kb/971058/da
Avatar billede taoist Nybegynder
29. maj 2014 - 22:53 #6
@larry, ingen fejl på sfc og chkdsk er ok

@220661 har haft kørt "Fix it" uden held, beskrevet i sidste kommentar.
Avatar billede taoist Nybegynder
29. maj 2014 - 22:58 #7
har iøvrigt ikke haft mislykkede updateringer i meget lang tid ud over sp1 og IE9 hvilket hænger katagorisk sammen
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2014 - 08:58 #8
Så i denne tråd her http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_other-windows_update/error-code-80073701-when-downloading-service-pack/b1513ce6-0319-4493-88b6-486ed55518a6 at der er en der har afinstalleret en opdatering, for at få sp1 opdateringen ind. Den opdatering der er tale om hedder  KB978262
Har du denne installeret kunne man jo prøve at afinstallere denne og se om der så kommer hul igennem til sp1 opdateringen.
Avatar billede taoist Nybegynder
30. maj 2014 - 13:42 #9
desværer @220661, har jeg ikke installeret KB978262, så har ikke den mulighed. Det som undre mig er at det jo er tusinder +++ af microsoft brugere der har dette problem world wide og kun meget få for det umiddelbart løst hen af vejen, microsoft har sgu da et problem rent service minded..... og med alt respekt hvor findes den it "nørd"(erfarende) der lige kan skrue på den rigtige knap, da det ser ud til at være et generelt problem. Hjælper det at se nogle log filer eller program/installationsfiler m.m. ??? Noget må da trigge problemet....

har en bærbar med samme W7 IE8 NIS og årgang og den åd sp1 som en kiks og begge produkter er fra Acer, derfor hvad trigger min stationær pc???
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2014 - 14:27 #10
Ja det kunne tyde på der er noget hardware sammensætning der kan være skylden til det. Jeg har en veninde som også har en Windows 7 installeret på en HP bærbar. Her er der også opdateringer som systemet skal bruge. Problemet her er dog at denne opdatering kræver man har en opdatering installeret til sit grafik kort for at få den installeret. Problemet er så bare at HP ikke selv har frigivet denne opdatering. Så for at få nævnte opdatering ind så problemet ikke kører ustabilt med blue screen til følge må man enten undlade denne opdatering, eller selv finde en opdateret driver til netop dette grafik kort. Det gør det ikke let at være pc bruger :-(
Er din stationær opdateret på drivere, hvis dette kan være skylden til du ikke kan installere SP1?
KAn jeg ikke finde drivere på producentens side bruger jeg typisk et program der hedder Slimdrivers til denne opgave.
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/  den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede taoist Nybegynder
30. maj 2014 - 19:45 #11
Kørte en engang sfc/scannow ud fra dette linkhttp://support.microsoft.com/kb/2527001  men "no luck".

Jeg fik opdateret mine driverer ca. 21 stk og jeg fik det ud af det, at få en del microsoft opdatering frem, mest framework net 4, men ikke sp1, den afvises gang på gang.

Vil det hjælpe at kikke på nogle log filer el. lign. fik denne besked tidliger:[Har lige kørt en "fejlfindig i w-update" og får en gul trekant for:check for corrupt and missing files: Registreret. og et rødt kryds for: Der opstod problemer under installation af de seneste opdateringer: ikke løst]

eller vil et screnshot af mine programinstallationer give et prej, famler måske lidt efter en løsning...???
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2014 - 00:03 #12
Prøv at se om brian fra Britec kan hjælpe dig med denne video her:
http://www.youtube.com/watch?v=kH3jJ1tpCDg
Avatar billede taoist Nybegynder
05. juni 2014 - 10:45 #13
Er det spild af penge(nogen erfaring her?) at ringe til MSservice og betale 540,- kr jeg mener med dette; er der garanti for at de reparerer "fejlen" så jeg for fixet mit problem....

NB: jeg vil selvfølgelig prøve noget af det fra videoen først.
Avatar billede taoist Nybegynder
29. juni 2014 - 11:38 #14
Jeg har haft kontaktet MicrosoftTS og haft 3-4 sessions med dem, hvor de fik lov at overtage min computer og indtil videre kunne de ikke finde fejlen, men de sendte diverse log's til eskalere og de har måske fundet en fejl i min internetforbindelse der trigger det og da der ligger fibernet ude i vejen bytter jeg min nuværende ud med den(samme pris men hurtigere forbindelse)haft lyst til det et stykke tid alligevel og hvis det ej heller hjælper skal jeg bare kontakte MTS igen, de har været meget behjælpelige og brugt meget tid og jeg var så heldig at få oprettet en sag uden omkostninger(tror måske det var en fejl) :) men hva'!!! så indtil videre lukker jeg tråden, det bliver jeg mindet om af administrator hele tiden, så hermed gjort. - men tak for hjælpen @220661 og jeg smider en kommentar ved lejlighed, Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2014 - 15:21 #15
Velbekomme.
Avatar billede taoist Nybegynder
14. juli 2014 - 16:55 #16
Den sidste uprøvede mulighed for at kunne installerer SP1, uden at at lave en fuld 'recovery' er at lave en 'inplace upgrade' ISO fil og da den umiddelbart ikke findes på dansk(har ikke kunne finde den og Microsoft TS kunne heller ikke) kun på engelsk, spansk og fransk er jeg ligesom løbet panden mod en mur og kan kun håbe at der vil dukke en dansk udgave op ellers må jeg ty til det sidste.....!