Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2014 - 14:48 Der er 4 kommentarer

DHCP via VPN

Pænt goddag,

Jeg har en Windows server på lokation 1, som kører DHCP og som skal sættes op som VPN server. På lokation 2 har jeg en router, som jeg ønsker skal forbinde til VPN serveren og uddele IP adresser ud fra DHCP/VPN serveren på lokation 1.

Lokation1 WinServer-DHCP/VPN -> INTERNET -> Lokation 2 Router -> LAN med samme IP range som Lokation 1.

Hvordan gør jeg dette nemmest?

På forhånd tak :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. juni 2014 - 20:48 #1
Dav :-)

Kan du ikke prøve og beskrive hvad det er du ønsker, at gøre med de 2 sites?

Er det 2 lokationer du vil binde sammen til et netværk også tillade, at folk "ude fra" (WAN) kan lave en VPN Dialup til det samlede "Site-to-Site LAN" ?

Umiddelbart som jeg læser dit spørgsmål bliver jeg kun forvirret.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2014 - 20:53 #2
Ja, jeg ønsker at lave et site-to-site LAN. Det er ikke nødvendigt at folk udefra kan joine.
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. juni 2014 - 21:00 #3
Der er så en del muligheder i det ...

enten at du binder dem sammen via VPN (Router til Router)
At du lader ISP klare det via MPLS (ville jeg nok klart fortrække)

Har du ens ISP'ere? Egne Routere? kan du blive lidt mere konkret  ... står der servere på begge lokationer?
er det til hobbybrug eller firmamæssigt brug? hvor mange brugere? er der krav til netværkshastighed/kvalitet over den VPN?
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2014 - 22:31 #4
Nej, det er 2 forskellige ISP'er. Den ene router er en Zywall og den anden en TDC homebox.

Der står kun en server på den ene lokation. Lokation 2 har ca. 20 enheder, som skal på samme netværk som serveren på lokation 1. Disse enheder er alle del af et sikkerhedssystem, men der er ikke krav om hastighed eller kvalitet da der kun sjældent bliver kommunikeret med dem.

Og tak for dine svar indtil videre :)