Avatar billede deamill Nybegynder
02. juni 2014 - 18:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til gammel ASP og sql

Hej,

Jeg har lidt brug for hjælp til gammel ASP og sql kode. Der en side som har været nedlagt længe, nu skal den startes igen.

Jeg bruger:

set rsRTK = server.createobject("adodb.recordset")

sqla = "select * from _mydata"

rsRTK.Open sqla,connRTK,3,3

Hvis jeg nu gør sådan er (som jeg plejer):
if rsRTK.RecordCount > 0
....
endif

Så sker der ikke noget, fordi selvom sqlstatementet har returneret en masse, så indeholder RecordCount værdien -1

Hvis jeg looper på data kan jeg sagtens udskrive alle records, så den har returneret data.

Har man mens jeg har været væk fra ASP og adodb ændret sådan at man returnerer antallet at recordcount på en anden måde?

P.s. Siden skal totalt omskrives, men vil gerne lige se om jeg kan få den i luften.

/Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juni 2014 - 19:05 #1
prøv (hvis du kun skal vise første record)
if not rsRTK.eof then
...
end if

eller sæt data i array
arr=rsRTK.getrows()
rsRTK.close
antal=ubound(arr,2)
for i=0 to antal
...
next

de var de to metoder, jeg brugte mest i det gamle asp.
Avatar billede deamill Nybegynder
03. juni 2014 - 13:30 #2
@claes57

Det ser faktisk ud til at virke. Problemet er bare jeg godt kunne tænke mig en hurtig metode til at returnere records returned, uden at skulle loppe og så tælle en counter op. Kan jeg det?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 13:41 #3
Så stopper du bare efter
antal=ubound(arr,2)
Og udskriver antal. Ingen grund til at køre for/next igennem.
Avatar billede deamill Nybegynder
03. juni 2014 - 13:50 #4
Ahh, det virker ski.. takker, gider du lige svare :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2014 - 13:52 #5
Ok.