Avatar billede ilas Nybegynder
06. juni 2014 - 00:17 Der er 2 kommentarer

udvidet skrivebord

Hej. Jeg har udvidet mit skærmkort til at vise "2 skærme". Dvs. på "skærm 1" vises  mit skrivebord og på "skærm 2" bruges til at connecte til mit fjernsyn, så jeg f.eks. kan se film gennem computeren på fjernsynet.

Nu ligger problemet i at jeg har tilsluttet en oculus rift og jeg fatter ikke hvad den har gang i ? Når jeg kigger i oculus riften, kan jeg KUN se "skærm 2" ? Og hvis jeg via skærmindstillinger disconnecter "skærm 2" så slukker oculus rift ? Så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg oculus rift til at "se" på skærm 1 i stedet for skærm 2 ?

For når jeg f.eks. starter et spil til oculus rift, så fylder det jo helt automatisk hele "skærm 1" og oculus vil kun se på "skærm 2", så når jeg kigger i oculus rift ser jeg blot skrivebordet mens spillet kører på "skærm 1".

Det er skide svært at forklare, men jeg håber i forstår mit problem ? Ellers så bare spørg ind til det i ikke forstår :)
Avatar billede conz Juniormester
09. juni 2014 - 22:05 #1
Du må lige skrive hvilket grafikkort du har, hvilke udgang det har, hvilket indgange dine skærme og din rift har, så vi har en mulighed for at komme med nogle konkrete bud på hjælp.

Generelle råd: Du kan prøve at hive skærm 2 ud inden du sætter din rift i.

Ellers kan du købe en DVI splitter (hvis skærm 1 bruger DVI) og sætte riften og skærm 1 i samme udgang. Det burde kunne gøre det.
Avatar billede conz Juniormester
09. juni 2014 - 22:13 #2
Ellers kig på nogle af forslagene her, der er både til ATI og Nvidia kort:
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=3204