Avatar billede varmeskud Praktikant
07. juni 2014 - 19:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Job dagbog - Hvor finder jeg dette?

Hej

Jeg har ny brugt lang tid på at søge rundt samt prøve en masse forskellige. Og nu er jeg desværre ved at opgive.
Så håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg søger en eller anden form for Job dagbog - Timeseddel, dagseddel, ugeseddel, arbejd kalender, work rapport m.m.

Det skal helst være en Android apps.

Jeg har brug for disse ting:
Uge dag
Mødt kl xx til xx
Opgave navn/nr.
Felt til at skrive hvad man har lavet.
Felt til at skive adressen hvor man er mødt ind henne.

Alternativ er det vel en excel fil jeg må bruge.
Findes der så en skabelon hvor man kan skrive overstående ind, samt man kan taste sin løn og tillæg ind, hvor den så selv regner timer og løn ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2014 - 20:28 #1
Google har selv et regneark - excel er et fy-ord i android.
Og skift ugedag ud med dato. Det er dumt at vide at du mandag har arbejdet 6 7 5 6 timer uden at kunne placere dem i en måned.
Det sidste mht lønberegning laver du med en Formel ud fra din overenskomst. Vi andre ved jo ikke hvornår du får tillæg, og om der er ekstra på helligdage osv. Er du medlem af en fagforening, så ville formlen lige være en opgave for dem - så har de den også klar til andre med dit arbejde.
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. juni 2014 - 21:03 #2
Selvfølgelig rigtig.
Det er dato i stedet for ugedag.

Jeg vil helst gerne finde en app til android, da jeg jo har tlf. lige ved hånden når jeg er ude.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juni 2014 - 21:12 #3
du tænker gammeldags. Ikke alt skal køres i apps - du kan lige så godt have et link til et regneark, og så selv udfylde det (og have dine egne formler og lønsatser i).
Vil du undgå regneark, så kan du lave en formular til at udfylde  (via google doc) og den sender så bare data til et regneark, som du så kan arbejde videre på hjemmefra.
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. juni 2014 - 21:23 #4
Jeg ønsker helst en app hvor jeg kan indtaste følgende:
Dato
Mødt kl xx til xx
Opgave navn/nr.
Felt til at skrive hvad man har lavet.
Felt til at skive adressen hvor man er mødt ind henne.

Og så en oversigt over datoérne.
Så tror det er en app ligende "ting" jeg leder efter.
Har været en masse app igennem, uden at finde en med de muligheder jeg ønsker.

For altenativ kan jeg vil have et regneark i min dropbox og udfylde den løbende?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2014 - 10:27 #5
med google forms kan du let lave fx dette
https://www.dropbox.com/s/aftkcqt19wdon9j/mitjob.png
og det sender så data ind til et regneark på dit google-drev.
I regneark tilføjer du så felter med timeløn og tillæg, samt formler til beregning af løn (dag/uge/måned).
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juni 2014 - 10:45 #6
Okay det ser fint ud.
Men hvordan laver jeg så dette?

Glemmer timeløn og tillæg.
Blot den kan regne timerne ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2014 - 11:07 #7
jeg gik bare ind på min google-drev konto fra pc
https://drive.google.com/?authuser=0#my-drive
Der er en 'Opret' og i den vælges formular.
når formularen oprettes, så har jeg valgt at dato er datoformat, og tidspunkter i klokkeslet, opgave i multi-choice (der kan kun vælges en, og kun fra en kendt liste). jobfunktion og adresse er valgt som afsnit, så der er plads til mere tekst.
Det er meget muligt, at du kan oprette formular direkte fra telefonen - jeg kender ikke android.

Timeberegning (hvis du aldrig passerer midnat) kan laves som
b1 er starttid, c1 er sluttid, g1 er hvor formlen til tid er - den skal så være =c1-b1
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juni 2014 - 12:15 #8
Så har jeg siddet og rodet rundt med det.
I første omgang var det ikke helt det jeg søgte.
Men efter at have leget med det.
Så fungere det sådan set som jeg ønsker det :-)

Lig gerne et svar så jeg kan lukke spm.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juni 2014 - 12:26 #9
ok
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. juni 2014 - 12:32 #10
Mit eneste "problem" er blot at jeg har arbejde hvor jeg passere midnat.

Den ved jeg ikke helt hvordan jeg kringler, ud over at jeg så skal indsende som 2 dage?