Avatar billede poloen Nybegynder
13. juni 2014 - 15:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slippe af med virus - døde child/zombie processes & rabbit bombs

Hej Eksperter!

Jeg tror .. At jeg har anskaffet mig en virus, eller måske bare noget dårlig kodet software.
Computeren bliver langsommere og langsomere, varmere og varmere.

Jeg læste på et andet forum at en kørte først forskellige virus-tests, MemTest og derefter checkede hdd(for fejl??), og derefter DBAN(hdd-formatering).
Ingen forandring, pågældendes computer kører langsommere og langsommere.

Derefter kører han processen igennem, men først tager alt ud af PC'en bortset fra én RAM-blok!
pågældende kører mulige processer igennem igen, og nu kører PC'en fint, men det trådløse netværkskorrt er dødt.

Behøver jeg at gøre ovenstående for at slippe af med zombie processes, eller kan jeg nøjes med en MemTest når det er Linux jeg kører?
13. juni 2014 - 18:43 #1
Er det M$ Windows der er tale 0m ?
Avatar billede poloen Nybegynder
14. juni 2014 - 00:11 #2
Det er Linux Ubuntu 14.04 Trusty Tahr.
Det var en virusovervågningsprogram der tog alt hukommelsen, så har bare installeret et program der blacklister kendte usikre websider m.m.

Jeg tror dog, at chkrootkit ville være godt, da jeg har Java installeret.

Memoryleaket er der stadig, så MemTest en gang imellem er stadig nødvendig.
Jeg må bare håbe fejlen(e) er rettet indtil næste måneds opdatering.
Avatar billede poloen Nybegynder
14. juni 2014 - 00:11 #3
Jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede clausc Nybegynder
16. juni 2014 - 12:19 #4
Det hedder "MS Windows" eller "Microsoft Windows".

Latterlige betegnelser som "M$", "crApple" eller "Linsux" er useriøse og umodne. Brug dem på Arto eller lignende.