Avatar billede mega-hawk Nybegynder
14. juni 2014 - 14:26 Der er 1 løsning

Hjælp til Database i VS 2010

Hej.

Jeg har endnu en gang kastet mig over Visual Studio 2010 og har en lille grundlæggende forståelse for selve programmet, men i mit nye projekt jeg har gang i vil jeg prøve at arbejde med database..
Jeg har læst men ikke helt forstået denne guide
http://www.eksperten.dk/guide/904

Så lad os tage det så simpelt som muligt.

Jeg vælger "New Project" -> Windows Form Application
Indsætter 3 knapper. "Forrige", "Næste", "Save" med navne som henholdsvis "Prev", "Next", "Save"

Jeg indsætter en textbox som jeg kalder "Result"

Jeg vælger "Project->Add New Item -> Service-based Database
Vælger DataSet og Finish.

Går ind i Server Explore -> Tables -> Add new table.
Column Name = Col1 DataType = nchar(10) Allow Nulls (ingen flueben)

Så herfra kan jeg ikke finde ud af mere.
Jeg vil gerne have Prev til at slå forige opslag op, Next til at vise det næste og Save til at gemme de oplysninger jeg skriver i min textbox.

Hvordan gør jeg det så en begynder i database forstår det?
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
06. juli 2014 - 10:30 #1
Nå der var ikke meget hjælp at hente her...