Avatar billede maxwell Nybegynder
16. juni 2014 - 09:15 Der er 1 løsning

Udskiftning af token løsning giver problemer

Hejsa

Vi køre med en Watchguard X550e firewall, som i dag køre med en CryptoCard token løsning (VPN brugere (enten PPTP eller SSL) bliver valideret med en hardware token mod en CryptoCard server) Dette fungere perfekt.

Vi skal så have byttet denne CryptoCard server ud med en fra VASCO. Installationen er foretaget og jeg har oprettet en testbruger med en token tilknyttet.

Når jeg så på firewallen rettet RADIUS til den nye server, og prøver at logge på udefra via VPN - bliver min bruger valideret på VASCO serveren (kan jeg se i loggen) som den skal - jeg kan se i firewall loggen at jeg få tildelt en IP adresse som jeg skal - men jeg får ikke adgang til netværet.

Mine spørgsmål er så:

1. Skal der rettes andet på firewallen end RADIUS ip adressen?
2. Kan problemet ligge i at VASCO ikke fortæller firewallen at brugeren er godkendt - og hvad skal jeg så kigge efter her??

Håber der er nogle som kan komme med et input til en løsning eller bare en retning jeg kan gå i....
Avatar billede maxwell Nybegynder
13. marts 2015 - 11:30 #1
lukket