Avatar billede rossi46 Nybegynder
19. juni 2014 - 10:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan beregner jeg hvad 500 kr i år 2000 svarer til idag?

Jeg har et tillæg på min lønseddel på 500 kr. Det er ikke blevet index reguleret siden det begyndte i år 2000. Det vil jeg forsøge at råde bod på. Men hvordan finder jeg ud af hvor meget beløbet skulle være i dag, hvis det årligt var blevet index reguleret?
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:19 #1
kigge på rente historien under national bankens hjemmeside og regner det ud den vej :D

tager ikke point for denne da det kunne være en formel du vil have fat i men jeg er ikke god til formler så må du vente til en anden svare dig :D

ha en god dag og kig ind på hjemmesiden http://www.leadonpaper.net/
Avatar billede chrras Praktikant
19. juni 2014 - 10:54 #2
Avatar billede chrras Praktikant
19. juni 2014 - 10:58 #3
Med ovenstående link kan du se, at juli 2000 er lig med 100,0 - maj 2014 er lig med 130,8. Det er altså en stigning på 30,8 %. Med mindre jeg tager fejl, så skulle din løn stige fra 500 kr til 654 kr :)
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 11:02 #4
det ser rigtig ud ifølge din regning :D
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. juni 2014 - 00:28 #5
Hold da op er det steget så meget, vidste godt ting var steget, men ikke så meget.

Jeg tvivler sgu på der er særlig mange som har fået ~30% ekstra i lønnings posen end hvad de havde i år 2000, uden at finde nyt job.
Avatar billede chrras Praktikant
20. juni 2014 - 07:50 #6
Det har du nok ret i, men det er sådan forbrugspriserne er steget ;)

Kan vi få et respons fra trådstarter - var det det, som du søgte?
Avatar billede rossi46 Nybegynder
22. juni 2014 - 12:31 #7
Jeg takker for jeres forslag og det er netop den viste statistik jeg selv havde fundet, men jeg var usikker på om det var så ligetil, men nu er jeg blevet bekræftet i at det må være sådan det hænger sammen. tusind tak for hjælpen
Avatar billede chrras Praktikant
23. juni 2014 - 14:40 #8
Må jeg få de 30 points eller hvad? ;)
Avatar billede repox Seniormester
29. juni 2014 - 22:12 #9
Hvis OP ikke selv kan finde ud af det med point, så må man jo hjælpe...