Avatar billede JeppeJenner Nybegynder
19. juni 2014 - 11:54 Der er 3 kommentarer

No signal input - har prøvet det meste.

Hej eksperten.dk

Jeg har i går morges gjort min stationære computer ren, som jeg altid gør en gang hver anden måned. Jeg gjorde den ren efter følgende rutine:

1. Alt strøm og ledning værk tages fra.
2. Kassen åbnes.
3. Grafikkortet tages ud.
4. Der tages med støvsuger på lavt blus rundt i kanterne af kabinettet og på blæserne (ikke på nogle af delene.)
5. Grafikkortet bliver gjort rent på overfladen med en klud.
6. Ramne får også en tud med klud.
7. Grafikkortet isættes igen.
8. Ramne isættes igen.
9. Kassen lukkes.
10. Strøm, kabler og USB-sticks bliver sat til igen og computeren tændes til en omgang CS.

- Problemet var bare denne gang, at computeren sagde "no input signal", selvom at den startede op, som den altid gør. Den sagde ingen mislyde eller noget.

- jeg har tjekket den klassiske med om kablet (DVI) sidder ordentligt i, og det gør det. Har prøvet med et andet kabel, intet held, samt anden skærm - intet held.
Jeg har også prøvet at resette bundkortets CMOS - også uden held, stadig ingen kontakt til skærmen.

- Kan man lave statisk elektricitet, selvom computeren ingen strømforbindelse har til sig?

Specs af hvad jeg kan huske (de vigtigste):

ZOTAC Gforce GTX 670 2gb Phys X cuda - 256 bit.
asus m5a99x evo socket-am3+
8 gb DDR3 CORSAIR Vengance(2x4gb)
600W Cooler Master Power Supply
AMD FX6300 6-core processor 3,5 ghz
Win 7 prof.
Avatar billede JeppeJenner Nybegynder
19. juni 2014 - 12:20 #1
Mit eget bedste bud er, at jeg har lavet statisk electricitet på bundkortet, og at der derfor ikke er nogen form for connection mellem PCIex 16 slottet og grafikkortet - dermed produceres der heller ikke et billede til skærmen? Andre, som måske kan se på mit problem med en anden synsvinkel?;)
Avatar billede sonalias Seniormester
19. juni 2014 - 14:05 #2
En nok mere sandsynlig begrundelse er at du har glemt at stoppe blæserne så de ikke kunne køre rundt, derved har de induceret (lavet) strøm den forkerte vej ind i systemet og måske brændt noget af denne vej.
Og du kan sagtens forårsage statisk elektricitet selvom computeren ikke har strømforbindelse, derfor man altid skal have stel forbindelse mellem pc + sig selv + støvsuger
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2014 - 16:14 #3
Har du aftørret alle kontaktflader med isopropylalkohol inden du puttede grafik og ram i?
Fedtede overflader giver ikke den bedste forbindelse.