Avatar billede Snoffy Nybegynder
23. juni 2014 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Valg af høretelefoner

Hej Eksperten.

Jeg skal have et nyt par hovedtelefoner/gaming-headset (ved godt der er forskel, men jeg er ikke så vanskelig), og jeg er meget i tvivl, for jeg aner ærlig talt ikke meget om audio/lyd og sådan noget... så er der nogen, der kan hjælpe?
Budgettet lyder på max 600 kroner (jeg går ikke over, selv hvis det er for mit eget bedste ;)).
Jeg har kigget lidt på disse to:

http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-ah-d510r-hovedtelefon-45983/
http://www.justbuyit.com/headsets/turtle-beach/px21-ear-force/

Har hørt Turtle Beach skulle være et godt mærke, ellers ved jeg ikke så meget om det. Oprindeligt ville jeg have haft et trådløst, fordi jeg konstant bevæger mig fra/til computeren og er træt af hele tiden at tage mine høretelefoner af hver gang, men det vil jeg ikke købe, hvis det betyder, at jeg samtidigt går for meget ned i kvalitet...
Når det så er sagt er jeg ikke vildt vanskelig med kvalitet, bare der ikke er støj i baggrunden, bare hovedtelefonerne/headset holder og ikke går i stykker inden for 1/2 år og sådan noget. Jeg gamer en del, men jeg gider heller ikke have et headset der er for "kluntet" (eksempelvis: http://www.turtlebeach.com/product-detail/xbox-360-headsets/ear-force-xp510/345)

Nogen gode råd? På forhånd tak.
Avatar billede conz Juniormester
24. juni 2014 - 17:19 #1
Vær opmærksom på, at de turtle beach du linker til Xbox, og mikrofonen ikke umiddelbart vil virke på PC.

Men ellers kan jeg klart anbefale Logitech G930, de er trådløse, holder rigtig godt batteri, sidder rigtig behageligt og spiller fremragende.
Avatar billede Snoffy Nybegynder
24. juni 2014 - 17:25 #2
Ja okay, men de kan vel stadig godt bare spille lyd på PC?

Dem du foreslår koster over 1.000 kr. ...
Avatar billede conz Juniormester
24. juni 2014 - 17:56 #3
Nå for søren, jeg syntes ellers jeg havde set dem til omkring de 600 du skrev. Beklager.

Men jo, det kan du vist godt, ser det ud til. Der er en guide til XP510 i stereo her: http://support.turtlebeach.com/entry/830517463/?View=entry&EntryID=830517463&Msg=

Deri er der et link til surround også, men det kræver at du har en optisk udgang på dit lydkort.

Og PX21 skal bare i en usbport og en lydudgang.