Avatar billede Hax Nybegynder
23. juni 2014 - 15:33 Der er 1 løsning

USB-modem m. simkort-læser?? HJÆLP!

Hej Folkens, håber i kan hjælpe.

Jeg skal til at flytte og har 3 måneders ventetid på nedgravning af kabler så jeg kan få en fast internet forbindelse op at køre på min nye bopæl.I mellemtiden har jeg fundet et abonnement til 399,- som indkluderer 500GB data i måneden. Problemet er at jeg skal binde mig i 6 måneder hvis jeg vil købe deres udstyr med. Det ønsker jeg ikke. Jeg har brugt dagen i dag på at finde løsninger og har måtte konkludere at der er tale om et meget forvirrende marked. Jeg vil gerne kunne dele det mobile bredbånd trådløst i hjemmet.

mit spørgsmål lyder. Hvis jeg nu køber denne router:

http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-tl-mr3420-3g-4g-300mbps-wireless-n-router-id-4395528.aspx

skal jeg så erhverve mig et ulåst usb-modem med simkort-læser? (ved ikke om alle usb-modems har simkort-læser) Hvis ja. Hvad koster sådan et? kan nogen eventuelt anbefale mig et der ikke er alt for dyrt men som stadig udnytter de hastigheder 4G teknologien tilbyder i dag :)
Avatar billede Hax Nybegynder
23. juni 2014 - 16:27 #1
Jeg svarer lige mig selv. :)

Det lader til alle USB-modems kræver et sim kort for at fungere.

Fandt et USB-modem af samme mærke, formoder det er kompatibelt.