Avatar billede 49jensen Nybegynder
25. juni 2014 - 18:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DLookup henter kun første værdi af en række værdier i en post

Følgende kode virker godt hvis jeg kun har en værdi i posten.
Private Sub ACSerialNumber_AfterUpdate()
Dim Stringsearch As String

Stringsearch = Me.ACSerialNumber Me.ACType = DLookup("[ACType]", "TblCessnaSELightAC", "[ACSerialNumber]='" & Stringsearch & "'")
End Sub
Feltet "ACSerialNumber" indeholder en række værdier som f.eks.
A1 A2 A3 A4 o.s.v.
Hvis jeg søger med A1 virker det ok, men hvis jeg søger med A2 sker der intet.
Jeg har prøvet med BeforeUpdate.
Kan DLookup funktionen anvendes her?
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2014 - 19:18 #1
Dlookup cant return more than one value
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2014 - 19:20 #2
If you want more than onbe value from a table then you need to open a recordset
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2014 - 19:22 #3
"Hvis jeg søger med A1 virker det ok, men hvis jeg søger med A2 sker der intet."

does the field Me.ACSerialNumber contain only one value when you search for A2?
Avatar billede 49jensen Nybegynder
25. juni 2014 - 20:05 #4
Each post in the field ACSerialNumber in TblCessnaSELightAC can continue more than one value, like A1 A2 A3 ... but the search criteria is either A1 A2 A3 ...
It only works if my search creterie is A1 and the first value in the field is A1
Avatar billede 49jensen Nybegynder
25. juni 2014 - 20:26 #5
Correction (each record)
Each post in the field ACSerialNumber in TblCessnaSELightAC can continue more than one value, like A1 A2 A3 ... but the search criteria is either A1 A2 A3 ...
It only works if my search creterie is A1 and the first value in the field is A1

I only enter one value in the field  Me.ACSerialNumber like A1 A2 A3 ... and it should look up in which record you have the value in ACSerialNumber, the value A1 will only appear once in the Whole recordset the same for each value.
Avatar billede terry Ekspert
25. juni 2014 - 20:51 #6
I'd need to see the dB to find the problem, if it works with A1 it should also work with A2
Avatar billede fdata Forsker
25. juni 2014 - 22:07 #7
DLookup("[ACType]", "TblCessnaSELightAC", "[ACSerialNumber] Like ='*" & Stringsearch & "*'")

giver dig den første post, hvor Stringsearch er en del af ACSerialNumber
Avatar billede fdata Forsker
25. juni 2014 - 22:11 #8
... ooops

Der kom lige et "=" for meget med. Her er den rigtige:

DLookup("[ACType]", "TblCessnaSELightAC", "[ACSerialNumber] Like '*" & Stringsearch & "*'")
Avatar billede 49jensen Nybegynder
25. juni 2014 - 22:20 #9
It Works thanks
Avatar billede fdata Forsker
26. juni 2014 - 23:15 #10
Velbekomme. Takker for point ;O)