Avatar billede benneharli Juniormester
27. juni 2014 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Compile til .NET versioner

Jeg har et opsætningsprogram der installerer forskellige roles og features på en server. Udfordringen er at programmet skal være kompatibelt med både Windows Server 2008 og 2012. Programmet lægger bl.a. .NET Framework features til på serveren, og skal kun være afhængigt af versioner der i forvejen findes installeret på OS. På 2008 er det .NET 2.0 og på 2012 er det .NET 4.0

Udfordringen er derfor: Hvordan compiler jeg et program (exe, ikke installer) så det er kompatibelt med forskellige .NET versioner? Det er compilet med 2.0 som target, men skal også være kompatibelt med 4.0 og når jeg kører det på 2012 uden 3.5 features lagt til fejler det.

Håber spørgsmålet er forstået :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2014 - 16:43 #1
Byg med 2.0 og angiv i manifest at det kan koere med 4.0.
Avatar billede benneharli Juniormester
27. juni 2014 - 17:35 #2
Ved at lægge det her til?:

  <compatibleFrameworks xmlns="urn:schemas-microsoft-com:clickonce.v2">
    <framework profile="Full" targetVersion="4.0"
        supportedRuntime="4.0.30319" />
  </compatibleFrameworks>

Skal jeg ikke også skrive noget i app.config?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/vstudio/ff770241(v=vs.100).aspx
Avatar billede benneharli Juniormester
27. juni 2014 - 17:40 #3
Jeg får det principielt til at virke, men kun hvis jeg kopiere min exe.config fil med... Ikke hvis jeg kun kopierer exe filen... Det burde man vel kunne komme udenom?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2014 - 17:42 #4
Det er rigtigt - det er i app.config ikke i manifest.

Og jeg er ikke sikker paa at man kan undgaa det, fordi alt det her sker inden programmet startes.
Avatar billede benneharli Juniormester
28. juni 2014 - 12:03 #5
Ok - det var også hvad jeg havde læst mig til, ville lige give det et skud :-)

Det ender nok ud med at jeg lavet en selvudpakkende WinRAR exe fil der har både exe og exe.config fil, pakker dem ud i temp og kører den derfra. Så ser det ud til at være en enkelt fil, selvom den indeholder begge.

Jeg er klar over at hvis jeg lavede en installationspakke, så ville installeren tage hånd om .NET, men prøver at gøre det så enkelt og ligetil som muligt for teknikerne at anvende værktøjerne :-)

Tak for buddet. Smid et svar, så accepterer jeg det. Du svarede trods alt på om det var muligt, selvom jeg ikke fik løsningen :-)
Avatar billede benneharli Juniormester
01. juli 2014 - 15:22 #6
Nå - WinRAR virkede heller ikke. Blev nødt til at compile til .NET 4.0 og beskrive at det skulle være installeret på forhånd hvis man kørte 2008 R2