Avatar billede john_dk_83 Novice
30. juni 2014 - 20:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop hjælp!

Jeg skal ud og rejse i morgen, og har derfor behov for at styre min bærbar hjemmet fra en hel anden computer (på den måde slipper jeg for at tage den med).

Min bærbar køre med Windows 7 64 bit, og jeg har behov for at have kendskab til opsætningen, så jeg med sikkerhed kan remote til den fra udlandet.

Er der nogen som kan give mig en beskrivelse af, hvordan jeg kan sætte mit bærbar op, således at jeg kan remote fra min vens computer (som kører med Windows Vista eller nyere OS).
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 20:23 #1
installer teamviewer på din pc - så får du også en kode når det registreres. Lad maskinen stå tændt mens du er på ferie.
Fra gæst (det kan fint være en ipad eller en pc) installerer du også teamviewer. Du kan nu logge ind på din hjemmemaskine. Du overtager simpelthen skærmbillede/tastatur/mus og har fri ret til alt.
Hvis din hjemmepc kører med hd-opløsning, og du arbejder fra en ipad med mindre, så skalerer teamviewer bare hjemmepc om, så den laveste standard gælder. Der overføres kun billedet, så der er ikke meget net-trafik.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 20:24 #2
obs: teamviewer er gratis til privat brug.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2014 - 20:26 #3
husk at rydde op efter dig - din mor er næppe herinde.
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/john_dk_83
30. juni 2014 - 20:54 #4
Ref #3: "Synes om"  :-)
Avatar billede john_dk_83 Novice
12. juli 2014 - 00:51 #5
Hej Claes57, tak for svaret. Skriv et svar så vi får lukket tråden. TeamViewer er virker.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 05:25 #6
Ok