Avatar billede lusodana Seniormester
03. juli 2014 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem side som på skrivebord

Med Windows Internet Explorer kunne man i menuen vælge "Filer/gem som" og oprette en en hjemmeside som ikon på skrivebordet. Med Google Chrome, vælger man "Tilpas og kontrollere google chrome/gem side som", men samtidig med en ikon, bliver der også dannet en mappe. Hvorfor det. Hvorfor kan man ikke lave det samme dom med IE?
Hvis man slette mappen, fungere ikonen ikke.
Avatar billede lusodana Seniormester
03. juli 2014 - 14:21 #1
Sorry. Jeg mener at med IE kan man "sende til skrivebord" og ikke gem som. Men det kan man ikke med Gogle Chrome.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 15:25 #2
i chrome - den hurtige - klik i adresselinjen, ctrl+c for at kopiere - højreklik på skrivebord, vælg ny/genvej, og i den ctrl+v for at sætte linket ind. Det er det hele, og du har kun genvejen liggende.

Den anden (din måde) gemmer en lokal kopi af siden, så du kan se den selvom du ikke er på nettet.
Avatar billede lusodana Seniormester
03. juli 2014 - 16:01 #3
Tak for hjælpen. Men Gud! kunne Google ikke gør det på en smart måde? Suk.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2014 - 16:20 #4
det har de også - hvis du vil gemme hele siden offline (dvs til visning uden internet). Hent udvidelsen FireShot i chrome. Når du vil gemme en side klikker du på ikonet til FireShot. Så kan du 'capture entire page' og 'save' eller 'save as pdf' og meget mere.
Avatar billede kibasnowpaw Nybegynder
05. juli 2014 - 21:48 #5
ikke for noget men da jeg sad og læste dette kom jeg i tanke om er det faktisk ikke et brud på Copyright loven af gemme hjemmesider på ens komputer unden at have fået lov af dem der ejer siden da du faktisk tager data ned fra deres side såsom Bilider og text uden tilladelse ???
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2014 - 05:20 #6
#5 det må man gerne til eget brug. Man må bare ikke udgive det.
Avatar billede lusodana Seniormester
06. juli 2014 - 09:16 #7
Gud! Så meget ballade på grund af oprettelse af en link til en hjemmeside på skrivebord.
Avatar billede lusodana Seniormester
17. august 2014 - 08:35 #8
Tak for hjælpen. Nu ved jeg ikke hvordan man lukker spørgsmålet.