Avatar billede Sneen Nybegynder
09. juli 2014 - 15:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro som søger helt til bunden af kolonne

Hej

Jeg har en kode, som skal slette alt som hedder ENTE i kolonne C, og kun kolonne C.

Har prøvet alverdens kombinationer, for kun at få koden til at køre helt til bunden af kolonnen, og ikke slette ordet i resten af regnearket.

Denne del virker fint:
Cells.Replace What:="ENTE", Replacement:="", LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False

Men hvordan får jeg koden til at forstå, at den kun skal gøre dette for kolonne C?
Avatar billede finb Ekspert
09. juli 2014 - 16:30 #1
range(c:c).Replace What:="ENTE", Replacement:="", LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False
Avatar billede Sneen Nybegynder
10. juli 2014 - 08:17 #2
Hej

Mange tak for svaret. Det virker fint, men skal have tilføjet "" omkring C:C.

Afhensyn til andre som søger løsning kom den endelige løsning til at se såldes ud:

Sub erstat_ente()

Range("c:c").Replace What:="ENTE", Replacement:="", LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False

End Sub

vh
Sneen