Avatar billede Sweet1 Nybegynder
11. juli 2014 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

På en QNap TS-421 hvordan bruges reset knappen bagpå

Hey

Har en QNap TS-421 NAS, og har trykket på network reset knappen bagpå så netindstillinger skulle nulstilles.

Nu står den så på fronten og blinker grøn/rød og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Skal jeg slukke og tænde den igen, eller skal jeg lade den stå til den selv rebooter og siger den er klar igen eller hvad ?

Hvor lang tid kan den evt. stå og arbejde med flashing rød/grøn lampe ?

I manualen står der mine data vil blive bevaret, men der står ikke noget om hvor lang tid det tager eller hvad der sker når man trykker på den reset knap bagpå.

Så nogen der kan hjælpe mig please ?

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
13. juli 2014 - 00:49 #1
Har fixet det :)
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. juli 2014 - 00:04 #2
Hej Sweet1,

Jeg sidder med nøjagtigt det samme problem og ville være glad hvis du kunne fortælle hvad du gjorde for at fixe det.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. juli 2014 - 00:35 #3
Jeg fandt ud af, at ved at trykke på den resetknap bagpå, så slettes alt i NAS'en, dvs. at man skal installere dens os igen.

At der står med rødt at alle data vil gå tabt, betyder altså de data der er i NAS'ens opsætning, harddiskenes data forblev urørt.

Det er det der hedder Basic reset. (Hold knappen inde i min. 3 sekunder til du hører et beep og slip - Der kan også laves et advanced reset, men så ryger alt vist).

Jeg var nervøs for mine harddiske, så købte en 2 TB HDD og installerede OS på NAS'en med den for at være sikker. Derefter slukkede jeg NAS'en, satte disk 1 i (den "gamle") og startede deb op, og den kørte som den skulle igen, og satte så den 2. i også og det hele var der på diskene.

Dog bør du skrive alle dine shares ned så du kan få fat i dine data igen, for dine egne shares slettes, men når du laver dem igen så finder den automatisk de data der var i dem uskadte.

Har ikke rigtig fundet noget på nettet om hvor man ser hvad gamle shares der var, men måske du kan finde det ?

HUSK at tage backup, for jeg vil ikke holdes til ansvar hvis du mister data eller lign. he he ;)

Så jeg er glad for jeg ikke mistede ca. 4 TB data der he he
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. juli 2014 - 00:35 #4
Skriv gerne hvis du skal vide mere osv. :)