Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
15. juli 2014 - 12:36 Der er 2 kommentarer

C5 - Fejlkode - "Bilag er udenfor grænser"

Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvorfor at jeg under indtast kladde i projektmodulet i C5 (light/2012) får en fejlkode "Kladde `Projekt` Vare `Navn`: Bilag er udenfor grænser".

Fejlkoden gør, at jeg ikke kan bogføre kladden.

Jeg har forsøgt at se efter, hvorvidt der er en bilagsserie, som er for lille, men jeg kan ikke selv se den.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
15. juli 2014 - 12:55 #1
Hej,

Det er din bilagsserie som er for lille eller fordi du har en linje i kladden f.eks. uden bilagsnummer.  Den sidste fejl kan
du finde ved at gennemløbe projektkladden.

Den første fejl rettet du under:

PROJEKT / TILPASNING / KLADDENAVNE

Kontroller indholdet i felterne Minimum, maximum og bilag ude for det kladdenavn som giver fejlen. Indholdet skal være logisk
sådan at forstå, at :

minimum = der kan ikke anvendes bilagsnumre mindrer end dette
maximum = der kan ikke anvendes bilagsnumre størrer end dette
bilag  = næste bilagsnummer som der anvendes når kladden åbnes.

God fornøjelse.
Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
21. juli 2014 - 13:58 #2
ADDCON-C5 - Mange tak for dit svar og jeg fandt ud af, at det var fordi nogle af bilagene i kladden i projekt ikke har fået nummer.

Jeg rettede det manuelt ved at indtaste et bilagsnummer i kolonnen "Bilag" mellem "Salgsbeløb" og "Driftskonto" i projektkladden i nederste venstre hjørne, men har du nogen ide om hvorfor det pludselig ikke sker længere ?

Jeg mener ikke selv, at jeg har ændret i nogle opsætninger, men det har jeg jo nok.