Avatar billede zantii Nybegynder
29. juli 2014 - 10:33 Der er 8 kommentarer

PC anerkender printer, men har ikke kontakt

To PC W7'er -  1) og 2). Tilsluttet samme glasfiber internetforbindelse over router, men ikke konfigureret i netværk.
Velfungerende laserprinter flyttes fra 1) hvor den slettes inden den tilsluttes 2). Anerkendes straks, og drivere installeres. Reagerer dog ikke på printerkommando.
Et nærmere eftersyn afslører, at printeren er optaget på listen over "enheder og printere" men anført under "ikke specificeret"
Hvad kan der gøres?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 12:37 #1
Hej og velkommen til.
Hvilket mærke printer?
Formoder så den er monteret over usb?
visse printermodeller vil have softwaren installeret før printeren tilsluttes. Hp er en af disse.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 12:41 #2
Er computer 2 fuldt opdateret, og kører de nyeste drivere generelt til hardwaren?
Avatar billede zantii Nybegynder
29. juli 2014 - 23:34 #3
Hej 220661
Jo tak - og tak for svarene.
Første: HP Laserjet 1010 monteret over USB.  Registreres af PC'en der straks finder driveren i databasen, og erklærer den klar til brug - hvad den så viser sig ikke at være.
Dit forslag opfatter jeg som sletning af printeren, og dovnload af driver fra HP's hjemmeside inden fornyet installationsforsøg?
Anden: AV....  Det var værre. Komputeren er min kones, og hun er bestemt ingen sinke foran en skærm. Men-men. Det bliver undersøgt straks i morgen tidlig
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 23:48 #4
Hvis du har en driver cd så skal denne installeres før du tilslutter. Det var det jeg mente med driver ind først.
Avatar billede zantii Nybegynder
30. juli 2014 - 12:04 #5
Har ingen CD med installationsprogran, og som anført er nuværende driver hentet -af OS selv -  i Windows database umiddelbart før den anerkendes. Så alt skulle umiddelbart være foregået på en korrekt måde.  Yderlige har jeg her til morgen fundet ud af,at HP ikke har opdateret driver til højere OS end XP. Så her slutter festen, så at sige, og svaret må findes andre steder.
Her kunne jeg tænke mig - OK, tråden får vel en lille drejning, og OK, jeg har ikke en pind forstand på det (men det går måske?) at det måske kunne skyldes at et hjemmenetværk mellem komputerne ikke er etableret. Det eksisterer, men er ikke aktiveret.  Der foregår så et eller andet under overfladen på software-niveau, ikke synligt for det utrænede øje.  For det er en kendsgerning, at printeren virkede på komputer 1, og 10 minutter senere ikke på komputer 2 (hvor den som anført blev anbragt under "ikke specificeret)
Lyder det sansynligt?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 12:15 #6
Jeg har samme "problem" med min gamle printer fra 99 hvor Xp er sidste driver, men på Windows 8 fungerede det hele bare med det samme. Jeg blev faktisk lidt overrasket over dette.  Selv scanne funktionen virker med Windows 8.

Prøv at tjekke i egenskaberne for din printer om den altid er tilgængelig, og om alle brugere må bruge den. Tjek alle indstillinger igennem her. Prøv evt at deaktivere "midlertidigt" antivirus og firewall og se om de blokerer for det sidste i installationen.
Avatar billede zantii Nybegynder
31. juli 2014 - 09:01 #7
Tak for den viste interesse 220661.  Jeg tror jeg er kommet så langt min viden og talenter rækker langs denne linje.
Jeg opretter nu det hjemmenetværk der i den grad byder sig til.  Til min ærgelse må jeg opfatte det som et vink med en vognstang, og det er så overladt til mig at finde ud af hvad jeg kan lære af det - men det er en anden historie.
Tak for nu
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 22:29 #8
Velbekomme. Håber du får hul igennem når netværket er oprettet.