Avatar billede BRIVES Nybegynder
02. august 2014 - 22:01 Der er 1 kommentar

Strømforbrug på computer??

Hej, hvordan beregner man strømforbrug på en computer??

Har en med:

750W PSU
i5 3400mhz
120tb SSd
5x 2tb alm. 3½ harddisk
Dvd drev
1tb grafikkort

Den bliver kun brugt til internet, photoshop, musik og kontorarbejde :o)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. august 2014 - 22:24 #1
Det svarer lidt til at spørge, hvor lang en meter elastik egentlig er...

Der kan ikke gives noget seriøst svar på det ud fra ovenstående, da der (blot som udgangspunkt) ikke kendes:

Virkningsgrad på PSU
Type på de mekaniske diske
Type grafikkort

Skal du gøre det simpelt, så køb en forbrugsmåler i dit lokale byggemarked - det har du mere værdi ud af, en meget af det øregas, der lukkes ud her ind imellem.

;-)