Avatar billede bais Juniormester
08. august 2014 - 20:49 Der er 5 kommentarer

Bærbar Compaq mini cq 10 (HP)

Hej Jeg har en Compaq mini CQ 10 (HP. Den kan overhovedet ikke starte rigtigt op. Den står med 2 valgmuligheder når den starter "<F9> = Change boot device order"
og
"<F10> = BIOS Setup Options"

Problemet er så at jeg overhovedet ikke kan gå ind i noget af det.Den reagerer overhovedet ikke ?

Jeg har ingen recovery fil på noget desværre.

Kan jeg finde en recovery fil et eller andet sted der kan være på en usb pen, da der ikke er noget cdrom drev i maskinen, eller hvad kan man gøre her ?

Men jeg kan selvfølgelig ikke gå i bios , da den ikke reagerer så jeg ved ikke om den vil reagerer på en usb pen ?
Mvh Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2014 - 21:19 #1
det virker umiddelbart som om den har glemt harddisken, og derfor ikke vil starte.
Vildt heldigt hvis du kan sætte et usb-tastatur til maskinen, og få den til at reagere på det - og i bios så finde harddisken og sætte den til #1 i boot-rækkefølgen.
Ellers skal du måske prøve 'ultimate boot cd' som kan køres fra en usb-stick. Der er værktøj til at tjekke harddisk.
http://goo.gl/NHXgth

Glipper det, så kan du pille harddisk ud, og via usb-kabel sætte den til en anden pc, så du kan hente data ud.
http://goo.gl/gugVha
Avatar billede bais Juniormester
08. august 2014 - 21:42 #2
Det virker ikke med tastaturet :(

Men hvad gør jeg hvis jeg tager harddisken ud ?

Mvh Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2014 - 23:11 #3
Har du prøvet at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sekunder. Gen montere strøm og se om den så kan boote?
Avatar billede bais Juniormester
09. august 2014 - 17:23 #4
Har prøvet med strømmen virker desværre ikke.

kan man finde bootfilerne til denne computer nogle steder, også lægge den over på en usb pen og håbe den booter derfra ?

Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
09. august 2014 - 18:02 #5
ikke til usb - det vil xp ikke være med til. Men du kan prøve at sætte harddisk et et eksternt kabinet og se om den så virker.
Det er samme dims http://goo.gl/gugVha til det.
Hvis harddisk er død, så er der ikke meget at gøre.