Avatar billede intel4004 Novice
10. august 2014 - 16:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bud på nyt grafikkort til ældre stationær ønskes

Hejsa,

Jeg har fået den idé, at jeg gerne vil give et familiemedlem et nyt grafikkort (max budget = kr. 2500). Gerne et kort i NVIDIA Geforce 600-serien. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt vedkommendes ældre stationære fra maj 2011 understøtter disse nyere kort.

Dette er maskinens specs:

CPU: AMD Phenom2 X2 555 3.2GHz S-AM3
Bundkort: ASUS M4N68T V2 DDR3 Socket AM3
RAM: 8GB DDR3 1333MHz CL9 Kingston (2x4GB)
Grafikkort: 1024MB ASUS EAH5570 SILENT PCI-E
Kabinet: Cooler Master Elite 310 Orange/Sort u/PSU
PSU: 600W Corsair CX CMPSU-600CXEU 120mm
OS: Windows 7 Home Premium SP1 64bit (Dansk)

Bundkortet understøtter et enkelt 16x PCIe kort - men om det er version 1.1 eller 2.0 er jeg lidt i tvivl om. Siden det slet ikke nævnes i manualen fra ASUS, så er det tænkeligt, at det er 1.1. Chipsættet, NVIDIA nForce 630a kom på markedet i 2006 - et år før PCIe 2.0 kom på gaden (ifølge Wikipedia). Men PCIe er vel også bagud-kompatibelt?

Der er også strømforsyningen på 600W samt kabinettets størrelse at tage hensyn til. Jeg har desværre ikke mulighed for checke mange af disse detaljer. Det skal jo være en overraskelse :)

Mvh Intel4004
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2014 - 17:37 #1
du kan nærlæse under div graffikkort fra nvidia hvad de kræver

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-570/specifications

under product familie kan du ændre - der står også hvor krafig psu - strømforsyning de kræver ok

der kommer sikkert en forbi der ved mere om hvad du skal købe

m.v.h
Avatar billede intel4004 Novice
11. august 2014 - 22:36 #2
treatmenice> Læg et svar :)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2014 - 23:39 #3
Ok